Welkom op Intramed Expert!
Het kenniscentrum van Intramed

Medewerker gegevens

  1. Je hebt het scherm “Medewerkers” nog open staan of open het scherm opnieuw via menu [Systeem], [Organisatie], [Medewerkers].
  2. Dubbelklik op een medewerker, tabblad “3. Instellingen”.
  3. Vul de velden in.
  4. Bewaar de gegevens (“F5” of ).

Op dit tabblad vul je verschillende zaken in, die later in Intramed gebruikt zullen worden bij behandelseries, behandelepisodes en salariëring.

  1. Vul de velden in de rubriek “Vensters openen na aanmelden” in.

    Veld

    Omschrijving

    Startvenster:

    Vink aan welke schermen je automatisch wil laten openen nadat je Intramed hebt opgestart. Via de pijlen aan de rechterkant kun je de volgorde van de startschermen wijzigen. Het bovenste scherm is als eerste zichtbaar na aanmelden en ligt dus ‘bovenop’ de andere schermen. 

  2. Vul de velden in de rubriek “Algemeen” in.

    Veld

    Omschrijving

    Automatisch persoonsgegevens ophalen

    Vink dit aan als je wilt, dat bij het plannen van een afspraak in de wizard in de agenda / via [Bestand], [Afspraak inplannen] automatisch de persoonsgegevens uit de BRP (Basisregistratie Personen) worden opgehaald..

     Hier heb je UZI-middelen voor nodig.Voor meer informatie, ga naar de “Zie ook” lijst onderaan deze uitleg.

    Automatisch COV uitvoeren bij afspraak inplannen

    Vink dit aan als je wilt, dat bij het plannen van een afspraak in de wizard in de agenda / via [Bestand], [Afspraak inplannen] automatisch de COV wordt uitgevoerd.

     Hier heb je een VECOZO-certificaat voor nodig.

    Behandelplanvragenlijsten automatisch inplannen voor online aanbieden

    Vink deze optie aan als je de vragenlijsten uit de behandelplantabel automatisch wil laten versturen.

     Dit gaat alleen over de vragenlijsten die in de behandelplantabel staan. De online vragenlijsten die aan andere formulieren toegevoegd zijn (bijvoorbeeld de Intake), kun je zelf op elk gewenst moment online versturen.  

     Op tabblad “3. Bijzonderheden” van de patiëntgegevens kun je per patiënt aangeven of er überhaupt online vragenlijsten verstuurd moeten worden.  

  3. Vul de velden in de rubriek “Percentages vergoed” in.

    Veld

    Omschrijving

    Percentages berekenen over:

    Klik op  en kies:

    • “Vast bedrag per behandelcode”: er wordt gerekend met het bedrag, dat je in de kolom “Vergoeding” bij een verrichtingcode uit een codelijst ingevoerd hebt.
    • “Behandelprijs”: er wordt gerekend met het bedrag , dat in een behandeling als behandelprijs is opgenomen.

      Dit kan een contract-prijs zijn of een praktijk-tarief.

    Percentage vergoed:

    Typ het percentage van het vaste bedrag per behandelcode / de behandelprijs in, dat aan de medewerker per behandeling vergoed wordt.

     Intramed gebruikt deze percentages als je een vergoedingenoverzicht afdrukt voor deze medewerker.

    Percentage vergoed bij waarneming:

    Typ het percentage van het vaste bedrag per behandelcode / de behandelprijs in, dat aan de medewerker die een ander vervangt per behandeling vergoed wordt.

    Intramed gebruikt deze percentages als je een vervangersafrekening afdrukt voor deze medewerker.

  4. Vul de velden in de rubriek “Grootboekrekeningen” in.

    Veld

    Omschrijving

    Rekening eigen vermogen:

    Klik op  en dubbelklik op het rekeningnummer. Het grootboeknummer dat je instelt wordt gebruikt bij de jaarafsluiting. 

     Het selectiescherm “Selecteren Grootboekrekening” wordt steeds gefilterd op rekeningnummers, die bij het type rekening beschikbaar zijn. Door onder in dit scherm het filter “actief (niet geblokkeerd)” aan te vinken, zie je alleen de beschikbare grootboekrekeningen.

    D-Pay kostenrekening:

    Als je D-Pay gebruikt, klik op  en dubbelklik op het rekeningnummer.

     Het selectiescherm “Selecteren Grootboekrekening” wordt steeds gefilterd op rekeningnummers, die bij het type rekening beschikbaar zijn. Door onder in dit scherm het filter “actief (niet geblokkeerd)” aan te vinken, zie je alleen de beschikbare grootboekrekeningen.

  5. Vul de velden in de rubriek “Kostenplaatsen voor” in.

    Veld

    Omschrijving

    Omzet uitbehandelingen:

    Klik op  en dubbelklik op de kostenplaats. De omzet van uitbehandelingen van de medewerker wordt op de gekozen kostenplaats geboekt.

    Omzet afwijkende declaratietrajecten:

    Klik op  en dubbelklik op de kostenplaats. De omzet van afwijkende declaratietrajecten wordt op de gekozen kostenplaats geboekt, als de medewerker de behandelaar op de bijbehorende behandelserie is. 

    Omzet verkopen:

    Klik op  en dubbelklik op de kostenplaats. De omzet van verkopen wordt op de gekozen kostenplaats geboekt, als de medewerker de verkoper is. 

  6. Vul de rubriek “Signaleren:” in.

    Veld

    Omschrijving

    Velden “Signaleren:”; Patiëntportaal acties:

    Als je de optie aanvinkt, krijg je een melding als er online inschrijvingen en/of aanvragen van patiënten om hun dossier in te zien zijn voor deze medewerker. Dit zie je in de menubalk bij het icoon “Patiëntportaal notificaties bekijken”.

    .

    Velden “Signaleren:”; Geen vervolgafspraak

    Vink deze optie aan als je een melding wil krijgen als de patiënt nog geen volgende afspraak heeft op de (vervolg)behandelserie. De patiëntnaam krijgt dan een attentiekleur in de agenda. Ook wordt aan de rechterkant van het scherm de melding “Geen vervolgafspraak gepland” getoond.

    Velden “Signaleren:”; Sessiejournaal niet ingevuld

    Als je deze optie aanvinkt, krijg je een melding in de agenda als je het bijbehorende sessiejournaal niet (volledig) hebt ingevuld.

  7. Bewaar de gegevens (“F5” of ).