Retourinformatie

8984 – Prestatie is reeds gedeclareerd door dezelfde zorgverlener.

Een declaratieregel mag maar één keer in rekening worden gebracht. Als dezelfde combinatie van gegevens al eerder is goedgekeurd zonder dat er een creditnota is ingediend bij de zorgverzekeraar, mag je deze niet nog een keer indienen. Controleer of je niet per ongeluk dubbel gedeclareerd hebt. Moet je een correctie uitvoeren, dan dien je eerst […]

8984 – Prestatie is reeds gedeclareerd door dezelfde zorgverlener. Meer lezen »

8220 – Maximum aantal prestaties / maximum tijd is overschreden.

De maximale aantal declaraties voor een bepaalde behandeling of zorgprestatie is bereikt volgens de polisvoorwaarden van de patiënt. Dit kan gebeuren als de patiënt al het maximaal toegestane aantal behandelingen heeft ontvangen, of als een andere zorgverlener de behandeling al eerder heeft gedeclareerd. Het is belangrijk om in Intramed te controleren of je deze prestatie

8220 – Maximum aantal prestaties / maximum tijd is overschreden. Meer lezen »

8017 – Van deze creditering is geen debitering bekend.

De retourcode geeft aan dat de aangeleverde creditregel niet identiek is aan een eerdere debetregel. Deze fout ontstaat vaak omdat de gegevens in de credit, zoals de prestatiecode, aanspraakcode, diagnosecode, of het referentienummer in de creditregel niet exact overeenkomen met die in de oorspronkelijke debetregel. Vanuit de retourinformatie klik je op de prestatie en kies

8017 – Van deze creditering is geen debitering bekend. Meer lezen »

8011 – Zorgverlenerscode behandelaar/uitvoerder of specialisme behandelaar/uitvoerder ontbreekt of is onjuist.

Deze retourcode betekend dat de AGB-code en/of specialisme van de medewerker niet goed is ingevuld, ontbreekt, of niet klopt met de gegevens die bij Vektis geregistreerd staan. Hiervoor ga je naar [Systeem], [Organisatie], [Medewerkers], tabblad “1. Algemeen” en controleer het “ZVL-Soort, ZVL-nummer en ZVL- specialisatie. Controleer deze met de gegevens die bekend zijn bij Vektis.

8011 – Zorgverlenerscode behandelaar/uitvoerder of specialisme behandelaar/uitvoerder ontbreekt of is onjuist. Meer lezen »

0581 – Aanduiding prestatiecodelijst ontbreekt of is onjuist.

Een prestatie is een verrichting, behandeling, ligdag, of andere vorm van te verlenen of verleende zorg. De aanduiding prestatiecodelijst dient (als logische sleutel) in onderliggende detailrecords hetzelfde te zijn. De soort prestatiecodelijst is niet juist gekozen in de codelijst, zoals de verzekeraar verwacht. Om de prestatiecodelijst aan te passen ga je naar [Systeem], [Tabellen], [Codelijsten].

0581 – Aanduiding prestatiecodelijst ontbreekt of is onjuist. Meer lezen »

9086 – Diagnosecode is niet toegestaan bij leeftijd verzekerde

De gekozen diagnosecode is niet toegestaan i.c.m. de leeftijd van patiënt. Sommige diagnosecodes zijn leeftijdsgebonden, waardoor deze niet mogen bij patiënten onder de 18 jaar of juist vanaf 18 jaar. Hiervoor moet de diagnosecode nagekeken en aangepast worden in de behandelserie. Open de behandelserie en ga naar tabblad “3. Diagnose”, controleer de diagnose en pas

9086 – Diagnosecode is niet toegestaan bij leeftijd verzekerde Meer lezen »

9088 – Nog niet alle vereiste behandelingen met code soort indicatie paramedische hulp 008 zijn gedeclareerd

Nog niet alle vereiste behandelingen met code soort indicatie paramedische hulp 008 zijn gedeclareerd De verzekeraar heeft nog geen 20 behandelingen op aanspraakcode 008 ontvangen en/of uitbetaald. Je mag pas aanspraakcode 001 gaan indienen als er aan de verplichting van 20 behandelingen op aanspraakcode 008 is voldaan. Als behandelingen met aanspraakcode 008 nog niet geaccepteerd

9088 – Nog niet alle vereiste behandelingen met code soort indicatie paramedische hulp 008 zijn gedeclareerd Meer lezen »

0611 – Tarief prestatie ontbreekt of is niet in overeenstemming met landelijke of contractafspraken.

De tarief prestatie ontbreekt of is niet in overeenstemming met de landelijke afspraken / contractuele afspraken. Het tarief dat je hebt ingediend en declareert, komt niet overeen met wat je volgens de verzekeraar mag declareren. De meest voorkomende oorzaak is dat het verkeerde contract is geselecteerd in Intramed bij het ophalen van de tarieven tijdens

0611 – Tarief prestatie ontbreekt of is niet in overeenstemming met landelijke of contractafspraken. Meer lezen »