Aanmaningstraject instellen
Voordat je kunt aanmanen, moet je aangeven na hoeveel dagen een eerste, tweede, etc. aanmaning verstuurd moet worden, en of je daar kosten voor wil rekenen. Het hele aanmaningstraject kun je instellen in de systeemgegevens.
Je kunt ook voor elke medewerker een apart aanmaningstraject instellen in de medewerker gegevens.
Korte instructie
- Je hebt het scherm “Systeemgegevens” nog open staan OF
open het scherm opnieuw menu [Systeem], [Organisatie], [Systeemgegevens]. - Klik tabblad “6. Aanmaningstraject”.
- Klik op
.
- Vul de velden in.
- Bewaar de gegevens (“F5” of
).
- Voeg eventueel meer regels toe; klik op
, en vul de velden in.
- Bewaar de gegevens steeds (“F5” of
).
- Sluit het scherm (“ESC” of
).
In dit scherm stel je aanmaningstrajecten in. Aanmaningstrajecten mag men zelf bedenken, net als het opleggen van administratiekosten. Een patiënt is echter niet altijd verplicht deze te betalen. Dit is mede afhankelijk van hoe je in de praktijk de betalingsvoorwaarden hebt opgesteld en gecommuniceerd hebt met de patiënten.
- Klik op
.
- Vul de velden in de rubriek “Algemeen” in:
Veld
Omschrijving
Aanmaningsnummer:
Dit nummer wordt automatisch aangemaakt als je het aanmaningstraject bewaart.
Aanmaningstermijn
Typ de aanmaningstermijn in (in dagen). Na deze periode (vanaf de declaratiedatum) kan een openstaande nota aangemaand worden.
Administratiekosten:
Typ de administratiekosten in. Deze kosten komen bovenop het bedrag op de nota.
- Vul de velden in de rubriek “Lay-outs” in.
Veld
Omschrijving
Aanmaning lay-out:
Klik op
en dubbelklik op het rapport dat voor de aanmaning van behandelingen gebruikt moet worden.
Aanmaning lay-out e-mail:
Klik op
en dubbelklik op het rapport dat voor de aanmaning van behandelingen die per e-mail gefactureerd worden, gebruikt moet worden.
Aanmaning lay-out verkoop:
Klik op
en dubbelklik op het rapport dat voor de aanmaning van verkopen gebruikt moet worden.
Aanmaning lay-out verkoop e-mail:
Klik op
en dubbelklik op het rapport dat voor de aanmaning van verkopen die per e-mail gefactureerd worden, gebruikt moet worden.
- Bewaar de gegevens (“F5” of
).
- Voeg eventueel meer regels toe; klik op
, en vul de velden in.
- Bewaar de gegevens steeds (“F5” of
).
Korte instructie
- Je hebt het scherm “Medewerkers” nog open staan of open het opnieuw via menu [Systeem], [Organisatie], [Medewerkers].
- Dubbelklik op een medewerker, tabblad “7. Aanmaningstraject”.
- Klik op
.
- Vul de velden in; voor zover van toepassing.
- Bewaar de gegevens (“F5” of
).
- Voeg eventueel meer regels toe; klik op
, en vul de velden in. Bewaar de gegevens steeds (“F5” of
).
- Sluit het scherm (“ESC” of
).
Op tabblad “7. Aanmaningstraject” van de medewerker gegevens kun je per medewerker een andere lay-out voor aanmaningen instellen. Als je niets invult, worden de gegevens uit de systeemgegevens gebruikt.
Alleen medewerkers die ingedeeld zijn in de gebruikersgroep “Praktijkhouder / Eigenaar” hebben de rechten in Intramed om medewerkers toe te voegen, uit dienst te nemen of medewerkergegevens te wijzigen.
- Klik op
.
- Vul de velden in de rubriek “Algemeen” in; voor zover van toepassing.
Veld
Omschrijving
Aanmaningsnummer: Dit nummer wordt automatisch aangemaakt als je het aanmaningstraject opslaat. Je kunt dit niet wijzigen. Aanmaningstermijn Typ de aanmaningstermijn in (in dagen). Na deze periode (vanaf de declaratiedatum) kan een openstaande nota aangemaand worden.
Administratiekosten: Typ de administratiekosten in. Deze kosten komen bovenop het bedrag op de nota.
- Vul de velden in de rubriek “Lay-outs” in; voor zover van toepassing.
Veld
Omschrijving
Aanmaning lay-out: Klik op en dubbelklik op het rapport.
Aanmaning lay-out e-mail: Klik op en dubbelklik op het rapport.
Aanmaning lay-out verkoop: Klik op en dubbelklik op het rapport.
Aanmaning lay-out verkoop e-mail: Klik op en dubbelklik op het rapport.
- Bewaar de gegevens (“F5” of
).
- Voeg eventueel meer regels toe; klik op
en vul de velden in.
- Bewaar de gegevens steeds (“F5” of
).