Welkom op Intramed Expert!
Het kenniscentrum van Intramed

Afspraken geboekt?

Behandelingen met de status “Afspraak” zullen niet meegenomen worden als er gedeclareerd gaat worden, dus deze moeten klaar gezet worden voor declaratie, dat proces wordt in Intramed boeken genoemd.

Je kunt dat op verschillende manieren doen; per dag of periode per medewerker; per dag of periode voor meerdere medewerkers.

Printen overzicht uitgevoerde behandelingen

Boeken periode

  1. Klik op menu [Bestand], [Agenda].
  2. Klik op “Opties”, “Boeken periode…”.
  3. Vul de velden in.
  4. Klik op “OK”.
  5. Sluit het scherm (“ESC” of  ).

Boeken afspraak

  1. Klik op menu [Bestand], [Agenda] en klik op de afspraak die je wil boeken.
  2. Klik op “Opties”, “Boeken afspraak”.
  3. Klik op “Ja”.
  4. Boek eventueel nog meer afspraken.
  5. Sluit het scherm (“ESC” of  ).

Bij het boeken van een periode kunnen er nog ongeboekte afspraken voorkomen van vóór de datum die je hebt ingevuld. Je krijgt daar een melding van.

Als je afspraken voor behandeling hebt ingevoerd, hebben deze de status “Afspraak”. Als je zou gaan declareren worden deze behandelingen niet meegenomen in de declaraties. De behandelingen moeten nog geboekt (= bevestigd als uitgevoerd) worden. Hiervoor bestaan verschillende mogelijkheden, afhankelijk van hoe je de agenda invult. Als je bijvoorbeeld één afspraak bent vergeten en die zet je alsnog in de agenda, kun je apart die ene afspraak boeken. Als je de afspraken van één dag of van meerdere dagen van jezelf en/of jou medewerker(s) invoert, kun je al die afspraken in één keer tegelijk boeken.

Als je behandelingen toevoegt op tabblad “4. Behandelepisodes” van de patiëntgegevens, zijn de behandelingen automatisch geboekt.

Boeken afspraak

  1. Klik op de afspraak die je wil boeken.
    afspraak boeken
  2. Klik op “Opties”, “Boeken afspraak”.
    afspraak doorboeken
  3. Klik op “Ja”. De afspraak wordt geboekt en krijgt nu de status “Ongedeclareerd”. Je kunt dat zien aan het icoon van de afspraak: het icoon is veranderd van een klokje  in .
    afspraak wordt geboekt
  4. Boek eventueel nog meer afspraken.
  5. Sluit het scherm (“ESC” of  ).

Boeken periode

  1. Klik op “Opties”, “Boeken periode…”.
    boeken periode
  2. Vul de velden in.

    Veld

    Omschrijving

    Datum:

    Standaard wordt datum waar je in de agenda stond ingevuld. Je kunt dit wijzigen: typ de datum in of gebruik de kalender via .

     Je kunt ook filtertekens gebruiken. Zo kun je alle behandelingen voor vandaag boeken: typ “< h” in (“h” staat voor “huidige datum”). Of alle behandelingen van de afgelopen maand: bijvoorbeeld “01-01-2017..31-01-2017”.

    Behandeld door:

    Klik op  en dubbelklik op een mogelijkheid.

     Als je niets invult, worden de behandelingen van alle medewerkers geboekt.

  3. Klik op “OK”; als er nog ongeboekte afspraken voorkomen van vóór de datum die je hebt ingevuld, krijg je daar een melding van.
    ongeboekte afspraken
  4. Klik op “Ja”. De afspraken worden geboekt en hebben nu de status “Ongedeclareerd”. Je kunt dat zien aan het icoon van de afspraak: het icoon is veranderd van een klokje  in een grijze cirkel .
  5. Sluit het scherm (“ESC” of  ).
 

Extra informatie

In de systeemgegevens, op tabblad ‘5. Agenda’ kun je instellen, tot hoeveel dagen Intramed terug moet kijken om te controleren op ongeboekte afspraken.
Standaard is 31 ingevuld, maar je kunt dat aanpassen.

Om geen ongeboekte afspraak te missen, kun je de boekingsperiode langer maken, maar ook hier meer dagen invullen; bijvoorbeeld tot 2 maanden terug.