Mijn Intramed gebruikersaccount is (tijdelijk) geblokkeerd, wat nu?
Het kan zijn dat een gebruikersaccount tijdelijk geblokkeerd is, bijvoorbeeld doordat er te vaak een verkeerd wachtwoord ingevoerd is bij het inloggen.
Raadpleeg in dat geval altijd eerst een medewerker die in de administratie alle rechten heeft (vaak de praktijkhouder of systeembeheerder). Deze medewerker heeft de mogelijkheid om het account weer actief te maken. Is deze medewerker niet in de buurt kun je ook een half uur wachten. De standaard blokkeertijd is namelijk een half uur, daarna wordt het account weer gedeblokkeerd. Het kan zijn dat de praktijkhouder of systeembeheerder deze blokkeertijd heeft aangepast.
De gebruikersaccounts zijn te vinden via menu [Systeem], [Organisatie], [Gebruikersaccounts]. Dubbelklik op het account van de geblokkeerde medewerker om de gegevens in te zien. In dit scherm “gebruikersaccount” wijzig je het veld “Status” in “actief”.
Via “Opties” kan het wachtwoord eventueel ook opnieuw ingesteld worden. Je typt dan eerst je eigen wachtwoord in en daarna 2 keer het nieuwe wachtwoord van de medewerker in.
Als er geen andere medewerkers met volledige rechten beschikbaar zijn, dan moet de praktijkeigenaar contact opnemen met ons Service Centrum. Zij kunnen dan het geblokkeerde account weer vrijgeven.
Let op: deze actie kan pas uitgevoerd worden als de praktijkeigenaar hiervoor toestemming geeft en zich middels een ID-bewijs identificeert!