8891 – Zorgtrajectnummer ontbreekt of is onjuist.

Het Zorgtrajectnummer wat gekoppeld is aan de behandelserie is onjuist.

Aan elke Behandelserie hangt een uniek Zorgtrajectnummer. Intramed maakt dit nummer automatisch aan op de achtergrond, dus daar hoef jij je als Zorgverlener niet druk om te maken.
Op het moment dat jij de retourcode “9675 – Zorgtrajectnummer ontbreekt of is onjuist” krijgt, betekend dat het nummer wat meegestuurd wordt naar de Verzekeraar niet het juiste nummer is.

Wanneer je een vervolg behandelserie maakt, wordt de nieuwe behandelserie aangemaakt als “vervolg van”. Op dat moment wordt het zorgtrajectnummer meegestuurd van de originele behandelserie.

In het geval van een Chronisch traject, dient het “Vervolg van” juist ingevuld te zijn. Heb je een nieuwe serie aangemaakt, maar niet als “Vervolg van”? Zorg dan dat je alsnog het vervolg van invult. Intramed stuurt dan het Zorgtrajectnummer van de originele serie mee. Dit doe je door te gaan naar de huidige behandelserie van de patiënten. Op tabblad “1. Behandelserie” onder “Algemeen” en vul het vervolg van in. Intramed kiest hierbij gelijk het juiste volgnummer.
Crediteer de behandelingen en dien deze opnieuw in bij de Zorgverzekeraar.

Is het geen Chronisch traject, dan dien je het vervolg van juist leeg te maken.
Dit doe je door te gaan naar de huidige behandelserie van de patiënten. Op tabblad “1. Behandelserie” onder “Algemeen” haal je het vervolg van leeg en kies je bij Volgnummer voor 1.
Crediteer de behandelingen en dien deze opnieuw in bij de Zorgverzekeraar.