Storingen en onderhoud

Ervaar je problemen met het gebruik van Intramed? Misschien is er een storing of zijn we net met onderhoud bezig. Controleer hier wat er aan de hand is.

Actuele storingen

Storing bij Intramed Mobiel bekend

Tekst storing

Er zijn op dit moment geen storingen bekend

Gepland onderhoud

Woensdag 18 oktober tussen 10:00 en 12:00 uur

Informatie over het onderhoud

Er is op dit moment geen onderhoud gepland

Huidige problemen

Problemen met de openVPN connect client op iPads en iPhones sinds 10 oktober

Wanneer je gebruik wil maken van Intramed Online op een iPad of iPhone is het mogelijk dat je sinds de nieuwste versie van de openVPN connect client op 10 oktober geen connectie met onze server kan krijgen. We adviseren je daarom om niet te updaten naar deze nieuwste versie van de openVPN connect client. Wanneer je al over bent naar de nieuwste versie kun je het beste gebruik maken van Intramed Mobiel of contact opnemen met het Service Centrum om je IP adres tijdelijk te laten toevoegen. We onderzoeken het probleem en houden je via deze pagina op de hoogte.

Er zijn op dit moment geen problemen bekend

Informatie

Wanneer je gebruik wil maken van Intramed Online op een iPad of iPhone is het mogelijk dat je sinds de nieuwste versie van de openVPN connect client op 10 oktober geen connectie met onze server kan krijgen. We adviseren je daarom om niet te updaten naar deze nieuwste versie van de openVPN connect client. Wanneer je al over bent naar de nieuwste versie kun je het beste gebruik maken van Intramed Mobiel of contact opnemen met het Service Centrum om je IP adres tijdelijk te laten toevoegen. We onderzoeken het probleem en houden je via deze pagina op de hoogte.

Categorie: Storing – Onderhoud – Probleem – Informatie, alleen tonen op supportpagina (wijzigende openingstijden bijv.).
Status (alleen bij storing): Storing / in behandeling/ opgelost.
Zichtbaar Ja/Nee: soms wil je alvast informatie klaar zetten maar (nog) niet (meer) tonen op de website.

Titelveld
Informatieveld (html optie belangrijk)
Datum/tijd



Geen storing, maar ervaar je toch moeilijkheden?

Als er momenteel geen storing is of jouw specifieke situatie niet vermeld staat, zoek dan hier naar mogelijke oplossingen.
Als je naar algemene antwoorden zoekt, bekijk dan onze supportpagina!

Performance problemen

De prestaties van Intramed zijn mede afhankelijk van de snelheid van je internetverbinding. Je kunt de snelheid van je internetverbinding eenvoudig testen op websites zoals https://speedtest.net. Het is belangrijk te beseffen dat deze test slechts een momentopname is. Controleer ook of andere apparaten op hetzelfde netwerk mogelijk veel bandbreedte gebruiken, aangezien dit de algehele prestaties kan beïnvloeden.

Daarnaast is het van cruciaal belang voor een optimaal gebruik van Intramed dat een minimale internetsnelheid van 4 Mbps per gebruiker wordt aanbevolen, zowel voor download als upload. Een snellere verbinding draagt bij aan een betere ervaring. Bijvoorbeeld, als je een team van 6 medewerkers hebt, zou het ideale minimum 6 x 4 Mbps = 24 Mbps zijn. Let op dat een trage uploadsnelheid, zelfs bij een goede downloadsnelheid, de prestaties van Intramed kan beïnvloeden.

Als je verbinding niet aan deze vereisten voldoet, is het raadzaam contact op te nemen met je internetprovider om mogelijke upgrades te bespreken. Een goede balans tussen download- en uploadsnelheden is essentieel voor een optimale werking van Intramed. Twijfel je over jouw internet verbinding, neem dan telefonisch contact met ons op, zodat we met je mee kunnen kijken.

Naast het feit dat Intramed gebruikmaakt van je internetverbinding, zijn er ook andere applicaties die internet gebruiken. Je totale internetverbinding wordt dus verdeeld over het aantal gebruikers op je netwerk en de applicaties die ze gebruiken, zoals bijvoorbeeld videobellen met patiënten. Gezien de aanzienlijke toename van online gebruik in de afgelopen jaren, is het wellicht verstandig om te controleren of je huidige internetabonnement nog voldoet aan je behoeften.

Maak je gebruik van de vernieuwde online omgeving, dan kan je rechts onderin Intramed een metertje terugvinden die aangeeft hoe de verbinding met onze server is. Na elke actie die je in Intramed doet zal dit metertje zich verversen. Hoe hoger het aantal streepjes des te sneller zal Intramed reageren. Een laag aantal streepjes kan aangeven dat je internetverbinding op dat moment niet optimaal is.

Wanneer je een slechte verbinding hebt, controleer of je werkt met een bedrade internetverbinding. Als je op WiFi werkt adviseren wij om over te stappen naar een kabel, zo creëer je een stabiele internetverbinding. 

Intramed en andere programma’s kunnen trager functioneren wanneer er meer dan één virusscanner is geïnstalleerd op de computer(s). Alle geïnstalleerde virusscanners blijven actief, zelfs als sommige verlopen zijn en geen geldig abonnement meer hebben. Dit kan vertraging veroorzaken doordat ze elkaar hinderen.

We raden aan om de extra (verlopen) virusscanners te verwijderen, zodat er slechts één actief blijft. Door dit te doen, zouden zowel de computer(s) als Intramed sneller moeten werken. Mocht je na het de-installeren van de dubbele virusscanners nog steeds problemen ondervinden met de prestaties van Intramed, dan adviseren wij je om te controleren of je computer voldoet aan onze systeemeisen.

Toch hulp nodig?

Als je moeilijkheden ondervindt tijdens het gebruik van Intramed en geen oplossing kunt vinden, neem dan contact met ons op.

De storingsdienst neemt alleen meldingen in behandeling die daadwerkelijk veroorzaakt worden door een storing in de online omgeving van Intramed.
Of problemen met het patiëntportaal, Intramed mobiel of Intramed Insight, met als oorzaak de hosting van Intramed.

Andere meldingen worden tijdens de normale openingstijden van ons Service Centrum afgehandeld. Voor de openingstijden van het Service Centrum kun je terecht op onze supportpagina!

Buiten deze uren, op werkdagen van 06.00 tot 23.00 uur en in het weekend van 06.00 tot 18.00 uur, kun je contact opnemen met de storingsdienst. Op officiële feestdagen is er geen storingsdienst.

Wanneer neem ik contact op met de Storingsdienst?

Hieronder een aantal voorbeelden wanneer je wel of geen contact op kan nemen met de Storingsdienst buiten de reguliere openingstijden van het Service Centrum.

Ik kan de online omgeving niet bereiken en heb mijn internet gecontroleerd.

Mijn website is bereikbaar, maar het patientportaal niet of geeft foutmeldingen.

De online omgeving is erg traag en ik krijg elke keer foutmeldingen in beeld.