Andere handleidingen

Intramed web – Release notes versie 10.4

Verbeteringen in het patiëntdossier

In deze release hebben wij een aantal verbeteringen doorgevoerd aan het patiëntdossier. Met deze veranderingen wordt het navigeren door een afspraak makkelijker en is de performance van het patiëntdossier een stukje verbeterd.

Direct een afspraak maken vanuit een dossier 

In deze versie is het nu ook mogelijk om direct vanuit het dossier een afspraak in te plannen via het agenda-icoon links onderin de tijdlijn. Op deze manier kun je dus, bijvoorbeeld nadat je het sessiejournaal hebt gevuld, heel gemakkelijk voor het betreffende traject bij de patiënt een nieuwe afspraak plannen.

Performance verbetering: ophalen behandelingen bij een traject

In de vorige release hebben we de eerste versie van het patiëntdossier opgeleverd in Intramed Web. In die versie merkten wij dat het openen van trajecten met veel behandelingen lang kon duren, dat is in deze versie aangepast. We hebben een verbetering doorgevoerd die ervoor zorgt dat deze trajecten sneller geopend kunnen worden.  

Navigeren naar trajecttabblad vanuit patiëntlijst en afspraakdetails 

Het navigeren door het patiëntdossier is makkelijker geworden in deze versie. Vanuit het patiëntdossier kun je direct naar het gewenste trajectblad navigeren door op de regel te klikken.

Ook vanuit de afspraak kun je direct naar het traject navigeren door op het traject te klikken.

Verbeteringen in de Agenda

In deze versie zijn er ook enkele verbeteringen doorgevoerd in de agenda.

Medewerkers filteren op basis van disciplines

Vanuit onze klanten kwam de vraag om te kunnen filteren bij het selecteren van medewerkers in de agenda. Als je bijvoorbeeld veel medewerkers in je praktijk hebt werken, is het veel werk om de juiste agenda’s open te zetten of de juiste behandelaar te kiezen in de lijst met medewerkers.  

Vanaf deze versie kun je in de lijst met medewerkers makkelijk filteren op disciplines die aanwezig zijn binnen jouw praktijk. Afhankelijk van de ingestelde disciplines bij jouw medewerkers in Intramed, komt de medewerker terug in de keuzelijst. Alle medewerkers die in Intramed geen discipline hebben, zijn vanaf nu gegroepeerd als “Administratief”.
 
Zo kun je makkelijk filteren op bijvoorbeeld alle fysiotherapeuten, logopedisten of diëtisten binnen je praktijk.  

Het zoeken op discipline is ook toegepast bij het aanmaken van een taak en bij het inplannen van een behandeling.  

Reserveringen verwijderen 

Een andere veelgehoorde wens is om reserveringen in Intramed Web te kunnen wijzigen en verwijderen, zodat het beter ingezet kan worden als alternatief voor notities in de agenda. In deze versie hebben we hiervoor een eerste stap gemaakt door het mogelijk te maken om de reserveringen te verwijderen.  

Door in de agenda met je rechtermuisknop te klikken, krijg je een lijst te zien met de reserveringen van dat moment. Je kunt er dan voor kiezen om een reservering te verwijderen. Je krijgt altijd een bevestigingspop-up om te voorkomen dat je per ongeluk de reservering verwijdert waar dat toch niet de bedoeling was.  

Als je een standaardrooster wilt verwijderen, krijg je een waarschuwing om te bepalen of je dit rooster alleen op deze dag wilt verwijderen of op alle dagen waar deze reservering in het rooster voorkomt. 

Voor nu werkt het verwijderen van reserveringen nog niet op mobile-devices. Dit zal in een latere versie toegevoegd worden.   

Algemene aanpassingen

Patiënten zoekbalk geeft alle patiënten weer.

Bij het zoeken naar patiënten via de zoekbalk waren alleen patiënten vindbaar die de status “in behandeling” hebben in Intramed. Vanaf deze versie zijn ook de patiënten te vinden die de status “niet in behandeling” hebben, maar al wel zijn geregistreerd in Intramed.

Scherm verspringt bij het maken van een reservering of afspraak

We maken graag aanpassingen naar aanleiding van feedback die klanten geven. Een van de feedback punten die we hebben ontvangen is dat bij het maken van een reservering of afspraak op een mobiel apparaat of touch-device de agenda te veel verspringt als je doorscrolt naar een ander tijdstip. Dit zorgde ervoor dat het maken van een reservering of afspraak lastig is als je veel afspraken hebt op de dag. Dit hebben we nu opgelost en verspringt het scherm niet meer.