Welkom op Intramed Expert!
Het kenniscentrum van Intramed

Ik krijg de melding “Er is geen geldig certificaat aanwezig voor online x, medewerker x.”, wat moet ik doen?

Je krijgt deze melding omdat er geen online diensten zijn gekoppeld aan het certificaat wat in Intramed geimporteerd is, je kan dit op de volgende manier oplossen:

  1. Ga naar [Systeem], [Organisatie], [Certificaatbeheer].
  2. Selecteer vervolgens het systeemcertificaat op de computer en klik op “Openen”.
  3. Dubbelklik op je (net toegevoegde) certificaat.
  4. Ga in de lijst ‘Online diensten:’ naar een nieuwe regel. Klik op in de kolom ‘Nr’.
  5. Selecteer de juiste diensten;
    Voor een de VECOZO zijn de volgende diensten nodig “COV via VECOZO” en “Declareren via VECOZO” of “VECOZO”.
    Voor een UZI certificaat is dit “Sociale berichtenvoorziening voor UZI”.
  6. Bewaar de gegevens en sluit alle schermen.

Staat er helemaal nog geen geldig systeemcertificaat in het certificaatbeheer? Voeg dan je VECOZO certificaat toe in de Online omgeving voor Windows