Intramed Expert

Zoek hier
Generic filters

Waarom wordt het Burgerservicenummer (BSN) van sommige patiënten niet meegestuurd met de declaratie?

Een BSN wordt alleen meegestuurd met de declaratie als deze is geverifieerd via VECOZO of de Gemeentelijke basisadministratie. Dat doet u door een Controle Op Verzekeringsrecht (COV) of een BSN-controle uit te voeren. Via de knop ‘Opties’ op tabblad ‘1. Algemeen’ van de patiëntgegevens vindt u deze opties.

Het Burgerservicenummer van een patiënt wordt alleen meegestuurd met de declaratie als de bron vertrouwd is. Dat betekent dat het BSN is geverifieerd door VECOZO of de Gemeentelijke basisadministratie. Op verschillende plekken in Intramed kunt u de gegevens controleren:

  • Controleren van één patiënt: Via de knop ‘Opties’ op tabblad ‘1. Algemeen’ van de patiëntgegevens (menu [Bestand], [Patiënten] en dubbelklik op de betreffende patiënt). U vindt hier de opties ‘Controle op Verzekeringsrecht’ en ‘Opvragen/Verifiëren BSN’.
  • Controleren van een patiëntenlijst: Via de knop ‘Opties’ in de patiëntenlijst (menu [Bestand], [Patiënten]) vindt u ook de opties ‘Controle op Verzekeringsrecht’ en ‘Opvragen/Verifiëren BSN’. U kunt dan de gegevens van de gehele (gefilterde) lijst ophalen.
  • Controleren over een bepaalde periode: Via de knop “Opties” in de agenda (menu [Bestand], [Agenda]) zijn ook de opties “Controle op Verzekeringsrecht” en “Opvragen/Verifiëren BSN” beschikbaar. U kunt dan de gegevens van patiënten over een bepaalde periode ophalen.

waarschuwing Voor het uitvoeren van een COV heeft u een G3-systeemcertificaat nodig. Ga naar www.VECOZO.nl voor meer informatie. Voor het uitvoeren van een BSN controle heeft u een UZI-pas of UZI-certificaat nodig.

Hoe vraag ik UZI-middelen aan?