Veel van onze klanten werken tegenwoordig met eigen ingestelde SMTP-gegevens bij de E-mailinstellingen in Intramed. Dat is een goede keuze, want daarmee laat je zien dat de mail die je verstuurt daadwerkelijk bij jouw praktijk vandaan komt en niet als spam gezien
wordt.
De laatste periode zijn er ontwikkelingen geweest bij Office365 (Microsoft) én Gmail (Google) waardoor het voor sommige klanten niet meer mogelijk is om hun SMTP-gegevens in te vullen in de E-mailinstellingen in Intramed. Hierdoor zijn er problemen ontstaan met mailen vanuit Intramed, dit heeft te maken met de tweestapsverificatie op de SMTP-servers. Maak jij als praktijk gebruik van Office365 of Gmail in de e-mailinstellingen in Intramed? Dan hebben we een belangrijk bericht voor je.
Wat betekent dit voor jou?
Op dit moment is Intramed nog niet zover dat je tweestapsverificatie in de SMTP-gegevens kan invullen. Intramed verstuurt op dit moment alleen nog zonder tweestapsverificatie de mails vanuit Intramed. We adviseren daarom om hiervoor App-wachtwoorden aan te maken en te gebruiken bij Office365 of Gmail.
Office365
Sinds juli 2025 kun je Authenticatiemethode Microsoft Oauth voor Microsoft 365 instellen.
Gmail
Je kan een App-wachtwoord aanmaken en deze invullen in Intramed, hiervoor is wel verplicht dat ‘Verificatie in 2 stappen’ ingeschakeld staat bij Gmail. Zodra je dit gedaan hebt kun je weer mailen.
Werkt geen van de oplossingen?
Wanneer geen van de oplossingen werkt, schakel dan als Online klant terug naar de mailserver van Intramed, belangrijk is dan dat je ons SPF-record toevoegd aan je domein. SPF (Sender Policy Framework) is een belangrijk onderdeel voor het afleveren van je e-mail. Wil je meer informatie? Problemen met de aflevering van e-mails via de Intramed-mailserver? Voeg ons SPF-record toe.