Veelgestelde vragen die je misschien ook interessant vindt.

Beschermd: Hoe kan ik een aangeleverd stop-bericht verwijderen

Het kan voorkomen dat je een stop-bericht hebt opgestuurd en na versturen blijkt dat je bijvoorbeeld een verkeerde einddatum hebt doorgegeven. Nu geeft de gemeente aan dat je de aanlevering dient te verwijderen en daarna een nieuw stop-bericht mag indienen. Hoe doe je dat?

  1. Hiervoor moeten we een nieuwe directe toewijzing invoeren welke gestart (in behandeling) is. Deze directe toewijzing dient exact dezelfde gegevens te hebben als het originele bericht. Zie hier hoe je een directe toewijzing aanmaakt en waar je op moet letten.
  2. Nu je de directe toewijzing hebt aangemaakt staat er op tabblad ‘3. Behandeling’ een nieuw bericht van deze patiënt met de status ‘In behandeling’. Selecteer dit bericht.
  3. Klik vervolgens op ‘Markeer voor stoppen’.
  4. Je ziet nu het ‘Stop Jeugdhulp’ product venster, hierin staat het veld ‘Status aanlevering’. Normaal gebruik je deze niet en laat je dit altijd leeg; in dit geval wil de gemeente dat we de aanlevering verwijderen en kiezen daarom voor de optie ‘Verwijderen aanlevering’.

Scherm start jeughdhulp product

  1. Let op dat de einddatum en reden beëindiging gelijk is aan de einddatum en reden hoe deze vorige keer foutief was aangeleverd. Dit bericht dient namelijk exact hetzelfde aangeleverd te worden.
  2. Klik nu op OK om het markeren voor starten te voltooien.
  3. Klik daarna op ‘Berichten verzenden’ om het verwijderen van de aanlevering richting de gemeente te sturen.

Zodra dit bericht is goedgekeurd door de gemeente kan je een nieuwe directe toewijzing aanmaken met daarin de juiste einddatum om verder te kunnen gaan.