9339 – ProductCategorie in de prestatie is niet gelijk aan ProductCategorie in het ToegewezenProduct (TR339)

Deze melding houdt in, dat er een verkeerde codelijst wordt gebruikt. De codelijst bevat namelijk de ‘ProductCategorie’ en deze moet overeenkomen met de ‘ProductCategorie’ in de toewijzing.

Oplossing: Controleer de toewijzing in het berichtenverkeer.

  1. Bekijk welke ‘ProductCategorie’ je toegewezen hebt gekregen
  2. Ga naar de Codelijst. (Via ‘Systeem’,’Tabellen’, Codelijsten’.)
  3. Controleer of je een codelijst hebt die deze ‘ProductCategorie’ i.c.m. ‘de wijze waarop gedeclareerd wordt (Gebaseerd Op)’ al gebruikt.
  4. Als je al een codelijst hebt waar deze bij past, dan kun je de Productcode hieraan toevoegen. Is dit niet het geval, dan moet er een geheel nieuwe codelijst aangemaakt worden. Klik hier voor hulp met het aanmaken van een codelijst.
  5. Ga naar de behandelserie en wijzig de codelijst naar de juiste codelijst. Let erop dat je de behandelcodes ook vervangt met de correcte duur.

Technische Regel:

TR339: ‘ProductCategorie’ in prestatie moet gelijk zijn aan ‘ProductCategorie’ in het ‘ToegewezenProduct’ als deze opgenomen is. Als de ‘ProductCategorie’ in de ‘Toewijzing’ gevuld is, dan moet in het declaratiebericht in de prestatie de toegewezen ‘ProductCategorie’ overgenomen worden.