Voor Intramed versie 10.6 zijn er diverse aanpassingen en vernieuwingen gedaan. De grootste aanpassing is dat Fysio.AI vanaf nu SmartIntake.AI heet en ook beschikbaar is voor de Logopedie en de Ergotherapie.
De belangrijkste wijzigingen bespreken we ook in het webinar over deze versie. Klik hier om je in te schrijven voor het webinar of om het webinar te bekijken.
Grote aanpassingen aan functionaliteit
Fysio.AI hernoemd en beschikbaar voor meerdere beroepsgroepen
In Intramed 10.6 is Fysio.AI hernoemt naar SmartIntake.AI. Ook is deze dienst vanaf nu beschikbaar voor Logopedie en Ergotherapie.
Klap de kopjes uit om meer hierover te lezen.
FysioAI: hernoemd en nu ook beschikbaar voor Logopedie én ergotherapie!
Vanaf deze versie kunnen meerdere beroepsgroepen gebruikmaken van AI tijdens hun intake, namelijk de beroepsgroepen Logopedie en Ergotherapie. Omdat er meerdere beroepsgroepen gebruikmaken van AI tijdens de intake, is de naam ‘Fysio.AI’ hernoemd naar ‘SmartIntake.AI’. Dit houdt ook in dat er in Intramed enkele veranderingen zijn doorgevoerd:
- De online dienst is aangepast naar ‘SmartIntake AI’ en dat wordt aangepast tijdens de conversie
De uitbreiding voor meerdere beroepsgroepen:
In het Logopedie én Ergotherapie intakeformulier is de knop ‘Opnemen met AI’ beschikbaar; net als bij Fysiotherapie. De werking is verder hetzelfde
Let op: Veldwaardes worden alleen overgenomen als ze zichtbaar zijn. Er zijn bijvoorbeeld wat velden die alleen zichtbaar zijn bij binnenkomst DTE en die worden dus genegeerd wanneer binnenkomst verwijzing is.
Dit is ook toegepast op het overnemen van velden naar de Logopedie intake.
Overnemen van velden in de Fysio Intake is ongewijzigd gebleven.
Goede velden wel overnemen als er mislukte opnames zijn
Soms kan Smartintake.AI de antwoorden van patiënten niet overnemen in de verslaglegging. Tot nu toe werden dan helemaal geen antwoorden overgenomen; ook niet degenen, die Smartintake.AI wél kon verwerken.
Dit is aangepast: de velden, die Smartintake.AI wel kan verwerken, worden overgenomen. En je krijgt een foutmelding waarin de velden staan, die niet verwerkbaar waren.
Het Smartintake.AI scherm blijft open staan zodat je de gegevens die niet overgenomen zijn, kan bekijken én overnemen:
- Waardes neem je handmatig over;
- Teksten kun je overnemen via icoon:
Andere verbeteringen:
Naast de grote wijziging van SmartIntake.AI zijn er ook andere verbeteringen in Intramed doorgevoerd. Zo wordt er vanaf nu door Intramed gecontroleerd of de behandelcode na verwijzing is ingevuld, je kunt de Zorgtrajecstartdatum en Zorgtrajectnummer overrulen, zijn er enkele aanpassingen aan het patiëntportaal gedaan en is de tekst van het betalingskenmerk aangepast op de GDS nota.
Klap de kopjes hieronder uit om alle verbeteringen te lezen.
Paramedische declaraties niet meer afwijzen omdat de verwijzer niet is ingevuld
Ondanks dat het bij bepaalde behandelcodes verplicht is om een verwijzer vast te leggen, wordt dit nog wel eens vergeten. Bij GDS-declaraties controleert Intramed voortaan hierop.
Er werd al gecontroleerd, of bij binnenkomst ‘Verwijzing’ wel een verwijzer was ingevuld. Maar nu wordt ook bij behandelcodes ‘na verwijzing’ (zoals fysiotherapie 1870, ergotherapie 5004 of logopedie 4061), gecontroleerd in de behandelserie, of er een verwijzer is ingevuld.
Zo niet, dan zie je dat in de agenda bij de afspraak:
Je ziet ook een melding in het scherm ‘Gegevens controleren en aanvullen’:
En bij het opbouwen van verzamelstaten zie je in het venster ‘Niet gedeclareerde zaken’ ook een melding:
Bij geen (vertrouwd) BSN of verzekeringsnummer toch een GDS-nota kunnen opbouwen
Voor patiënten zonder BSN/vertrouwd BSN of waar geen basisverzekering is ingevoerd, wil je in de gevallen waar de nota puur naar de patiënt gaat, wél een nota kunnen opbouwen. De invoercontroles bij het aanmaken van een GDS-nota hielden dit tegen.
Het was al zo, dat als er geen vertrouwd BSN is, op de GDS nota het verzekerdennummer wordt afgedrukt. Voortaan wordt, als beide niet beschikbaar zijn, de nota wél opgebouwd, maar verzekerdennummer en BSN staan er dan allebei niet op.
Bij factoring naar Infomedics nota collect of D-pay wordt nog steeds het opbouwen van de nota geblokkeerd als niet het verzekerdennummer of een vertrouwd BSN beschikbaar is. Wel kan dan nog steeds een baliefactuur (dus zonder die gegevens) worden uitgedraaid.
Zorgtrajectstartdatum en Zorgtrajectnummer kunnen overrulen
Behandelingen worden nog weleens afgewezen op een incorrecte zorgtrajectstartdatum of zorgtrajectnummer. Dit komt o.a. voor bij patiënten die overgestapt zijn naar een andere praktijk, maar voor dezelfde klacht behandeld worden.
Zorgverzekeraars leveren de correcte gegevens aan in de retourinformatie en vanaf versie 10.6 kun je dit zelf in de behandeling aanpassen en heb je niet meer de hulp van ons Service Centrum nodig.
Zorgtrajectstartdatum
Je kunt nu in een behandelserie op tabblad ‘2. Toestemming’ de reeds toegewezen zorgtrajectstartdatum invullen bij het veld ‘Afwijkend zorgtrajectstartdatum’.
Deze Zorgtrajectstartdatum verkrijg je vanuit de retourinformatie. Dat wil zeggen: als het een behandelserie is waarvan de declaratiestandaard onder de GDS valt.
Ook de ‘Aanspraakstartdatum:’ is naar deze rubriek verhuisd.
Let op: Een afwijkende zorgtrajectdatum mag niet na de eerste behandeling liggen anders zie je deze foutmelding:
Zorgtrajectnummer
Onder de aanspraakdatum is ook het zorgtrajectnummer te zien:
Om dit te wijzigen, moet je wel bewust op de knop ‘Wijzig’ klikken. Daarna opent een klein invoerscherm met een ‘Ok’ en ‘Annuleer’ knop.
Let op: Het zorgtrajectnummer kun je alleen wijzigen als de behandelserie de eerste van de reeks is. Als een vervolgbehandelserie is geopend, zie je op de plek van het zorgtrajectnummer en de knop ‘Wijzigen’ de volgende tekst:
Het correcte zorgtrajectstartdatum wordt getoond in de retourinformatie van de declaratie van de patiënt. Bij de declaratie op tabblad ‘2. Declaratieregels kun je de declaratieregel selecteren.
Onderaan bij ‘betrokken element’ staat het zorgtrajectnummer dat je kunt invullen in de eerste behandelserie. (Zweef met de muis als de volledige tekst niet te lezen is,)
Let op: het correcte ‘Zorgtrajectnummer’ moet je bij de verzekeraar opvragen, deze wordt helaas nog niet meegeleverd in de retourinformatie.
Nieuw logo MijnZorgApp
Gemakkelijker correct instellen van smtp office365 account Oauth voor e-mailen
Om het correct instellen van smtp office365 account Oauth te vergemakkelijken, zijn er nu een aantal standaard instellingen te kiezen in het scherm ‘E-mail instellingen’.
Bij de server kun je kiezen voor smtp office365:
Kies je daarvoor, dan wordt er een aantal velden direct ingevuld:
Als de poort 587 niet beschikbaar is, kun je daar andere veel voorkomende poortnummers kiezen. Je kunt de server en de poort ook nog altijd handmatig invoeren:
Je hoeft dan alleen nog gebruikersnaam, wachtwoord, TenantID en ClientID in te vullen.
De tekst ‘Betalingskenmerk:’ is aangepast op de GDS nota
Patiëntportaal wijzigingen
Er zijn in versie 10.6 twee wijzigingen in het patiëntportaal:
De term ‘Klacht’ en ‘Klachtomschrijving’ zijn niet altijd lading dekkend.
Ook blijkt het voor patiënten niet duidelijk, dat er naast de selectie ook de omschrijving van de klacht moet worden ingevuld. Dit is aangepast:
Pagina 1 van het patiëntportaal:
- ‘Klacht’ vervangen door ‘Hulpvraag’;
- de tekst voor de keuze van een expertise aangepast: ‘klacht’ naar ‘expertise’
- het veld ‘Omschrijf hier uw klacht’ is hernoemd naar ‘Contactreden’ en naar boven verplaatst.
- ook in meldingen en op andere pagina’s, bijvoorbeeld pagina 6 zijn de veldnamen vervangen:
Patiënt kan verder werken na verlopen sessie
Patiënten kunnen voortaan niet meer per ongeluk doorwerken in een vragenlijst terwijl hun sessie is verlopen en ze zo allemaal werk kwijt zijn zonder dat zij het doorhebben.
Als de sessie is verlopen ziet een gebruiker voortaan een melding dat zij opnieuw moeten inloggen met een knop daarvoor:
Na opnieuw inloggen kunnen zij gewoon doorgaan met waar ze waren gebleven.
Kleine aanpassingen
Naast bovenstaande aanpassingen zijn er ook enkele kleine aanpassingen in Intramed versie 10.6 doorgevoerd. Je hoeft geen actie te ondernemen maar het is wel goed om te weten.
Update prestatiecodelijsten
De prestatiecodelijsten in Intramed zijn weer up-to-date, zodat je de juiste prestatiecodes gebruikt bij declareren.
Declaraties voor niet-natuurlijke personen naar servicebureau's
Binnen GDS-declaraties via servicebureaus worden NAW-gegevens meegestuurd.
In Notacollect/Infomedics declaratiebestanden die naar instellingen werden verstuurd, werden NIET zoals bij DPay de ‘Aanvullende Verzekerde gegevens’ meegestuurd. Daardoor kreeg je een afkeuring omdat de initialen van de instelling niet aanwezig waren in de declaratie.
Dit is opgelost. Er werden al wel aanvullende verzekerde gegevens opgenomen, maar nog niet de initialen. Voortaan wordt – als de debiteur een instelling is – de eerste letter van de instellingsnaam meegestuurd; bijvoorbeeld ‘A’ van ‘Adelhof’.
Tegelijk is nog iets anders opgelost: als de debiteur een instelling is, wordt het geslacht ingesteld op ‘Onbekend’ en wanneer het een patiënt betreft, zal het geslacht van de patiënt worden gebruikt.
Jeugdhulp retourberichten
Bij het ophalen van sommige Jeugdhulp retourberichten kreeg je een foutmelding. Dit is opgelost.
Zorgtopics: bij 0 zittingen, de behandeling niet ter specificatie meesturen met het declaratiemoment
Behandelingen, waarin het veld ‘Zittingen’ op 0 staat, worden niet meer met het declaratiebestand meegestuurd; ook niet ter specificatie.
Zo worden dit soort behandelingen niet meer afgetrokken van het budget van de patiënt.
Crediteren al gedeeltelijk gecrediteerd bedrag behandeling
Als een gedeeltelijk toegekende behandeling werd gecrediteerd, dan werd in het creditbestand een verkeerd ‘Gerelateerd referentienummer’ meegestuurd. Dit is opgelost; het referentienummer van de oorspronkelijke debet declaratie wordt voortaan gebruikt.