Onderwerpen
Releases
Intramed – Release notes versie 10.8
In Intramed versie 10.8 is het werken met betrokkenen uitgebreid en aangepast. Ook zijn er diverse kleinere aanpassingen gedaan....
In versie 10.8 kan je vanaf nu werken met de trajectoverzichten. De tabbladen 'Aangemeld', 'Intake' en 'In zorg' zijn nu...

Nieuwe functies in Intramed web 10.8

In Intramed web 10.8 is het aanmelden en inplannen van de patiënt uitgebreid. Er zijn in het ‘Patiënt’ gedeelte per fase trajectenoverzichten gekomen. Ook zijn er aanpassingen in de schermen ‘Nieuwe patiënt’ en ‘Nieuw traject’. Daarnaast wordt de COV automatisch uitgevoerd wanneer je de eerste afspraak inplant en zie je de verzekering terug bij de gegevens van de patiënt. Lees alle wijzigingen hieronder door. 

Alle nieuwe functies en veranderingen worden ook uitgelegd in ons webinar. Schrijf je hier in of bekijk de herhaling. 

Tabbladen trajectenoverzichten

In versie 10.8 kun je voor het eerst werken met de trajectenoverzichten. In het menu ‘Patiënten’ zijn vanaf nu 3 tabbladen te zien.

Overzicht tabbladen patiënten

Standaard zie je als eerste het tabblad ‘Aangemeld’. Naast dit tabblad staan de tabbladen ‘Intake’ en ‘In zorg’.

Klap de kopjes uit voor meer informatie over de tabbladen. 

Bij het tabblad ‘Aangemeld’ zie je alle trajecten die nog geen afspraken bevatten.

Intramed Web overzicht tabblad aangemeld

Je vindt hier dus nieuwe aanmeldingen zonder afspraak die zijn ingeschreven aan de balie, via de telefoon of via het patiëntportaal. Ook zie je hier trajecten waarbij de eerste afspraak geannuleerd is en waar nog geen nieuwe afspraak voor is gemaakt.

Op dit tabblad kun je direct zien welke trajecten nog moeten beginnen en waar je iets mee moet doen. Je kunt direct een eerste afspraak inplannen via het kalender icoon.

Ook staat de ‘Hulpvraag’ centraal. Deze wordt opgegeven bij het aanmaken van het traject en overgenomen in het dossier. Als je werkt met het patiëntportaal, dan wordt de contactreden die de patiënt zelf aangeeft, overgenomen als hulpvraag.

Patiënt verificatie

Als een patiënt zich voor het eerst aanmeldt via het patiëntportaal, dan moet de patiënt geverifieerd worden. Dit is een controle om te zien of deze patiënt al in jouw systeem voorkomt. Dit herken je aan het ‘patiënt’ icoon.

Intramed Web patiënt icoon omcrikeld

Als je klikt op dit icoon, dan wordt een zijpaneel geopend waarbij je eventuele overeenkomende patiënten ziet (ook wel ‘matches’ genoemd). Je kunt dan beslissen of je de aanmelding wilt koppelen aan een reeds bestaande patiënt, of dat dit een geheel nieuwe patiënt betreft.

Zijn er geen overeenkomende patiënten, dan kom je automatisch in het registratie scherm voor een nieuwe patiënt. De gegevens die de patiënt zelf heeft ingevuld, worden dan automatisch overgenomen. Na het selecteren van een match of het aanmaken van een nieuwe patiënt, kan een nieuwe afspraak worden ingepland door op de knop ‘inplannen’ te klikken.

Voorkeur

In Intramed web is de ‘voorkeur’ als vrije tekst in te vullen bij het aanmaken van een traject. In deze versie wordt de ‘Voorkeur’ die je kunt invullen bij een aanmelding op het patiëntportaal, omgezet tot tekst. De voorkeur kan dan aangepast worden als dit op een later moment wijzigt. In de volgende versie zullen we in het portaal ook de vrije invulling van voorkeur mogelijk maken, zodat de patiënt beter kan aangeven wat zijn/haar voorkeur heeft.

Intramed Web voorbeeld voorkeuren

Wanneer jouw praktijk gebruik maakt van het patiëntportaal en de patiënt plant zelf een afspraak in, dan wordt de geselecteerde voorlopige afspraak getoond en kun je die opzoeken. In de volgende versie kun je ook gemakkelijker kiezen of je dit wilt accepteren of wijzigen.

Wanneer voor een traject een eerste afspraak (intake) gespland staat, vind je dit traject terug op het tabblad ‘Intakes’.

Intramed Web tabblad intakes

Als er minimaal één vervolgafspraak gepland staat, dan is het traject verplaatst naar het tabblad “In zorg” en zal het traject daar vindbaar zijn.

Intramed Web tabblad in zorg

De tabbladen maken het in deze versie dus ook mogelijk om iemand terug te vinden waarvan je de naam of geboortedatum niet meer weet, maar bijvoorbeeld wel weet op welke datum je de patiënt ongeveer hebt ingeschreven.

Alle trajecten zijn terug te vinden in het dossier van de patiënt. Ook de trajecten waarvoor nog geen afspraak gepland staat. Hierdoor kun je dubbelingen gemakkelijker herkennen.

Intramed Web overzicht traject status

Aanpassingen Nieuwe patiënten & Nieuw traject

Er zijn ook aanpassingen gedaan aan de bestaande functies. In deze versie kunnen gegevens worden opgehaald via SBV-Z, zijn er aanpassingen in het scherm ‘Nieuw traject’ en wordt de controle op verzekeringen (COV) automatisch uitgevoerd.

Klap de kopjes uit voor meer informatie.

Als je gebruik maakt van een UZI Certificaat, dan worden bij het registreren van een nieuwe patiënt nu ook automatisch de gegevens opgehaald via SBV-Z. Hierdoor kunnen bijvoorbeeld na invullen van een BSN of geboortedatum/achternaam ook de adresgegevens worden opgehaald.

In het scherm ‘Nieuw Traject’ is de ‘Hulpvraag’ toegevoegd. Dit veld is verplicht gemaakt omdat de hulpvraag door de hele behandeling centraal staat. Het veld ‘Omschrijving’ is niet meer verplicht, maar wordt gebruikt om het traject overal snel te kunnen herkennen.

Intramed Web nieuwe indeling trajecten

Bij het inplannen van de eerste afspraak wordt de medewerker en de discipline automatisch gevuld op basis van de persoon in wiens agenda de eerste afspraak gepland wordt. Pas daarna bestaat er een behandelepisode.

In deze versie worden bij het inplannen van een eerste afspraak de verzekeringen van een patiënt opgevraagd. De naam van de verzekeraar en de aanvullende polissen worden getoond. Als er alleen een basisverzekering is, dan wordt hierop geattendeerd.

Als er voor een patiënt geen verzekeringen worden gevonden, zal in het rood de tekst ‘Niet verzekerd’ getoond worden. Je kunt hierdoor je patiënt, wanneer je de eerste afspraak plant, attenderen op het feit dat deze zorg zelf zal moeten vergoeden.

De COV check wordt automatisch opnieuw gedaan wanneer je een afspraak voor iemand plant en de laatste check in een ander jaar was.

De verzekeringen zijn te vinden in het dossier van de patiënt, onder het kopje ‘Vergoedingen’

Intramed Web, voorbeeld van vergoedingen bij patiënt

In het tabblad ‘Algemeen’ bij de patiënt is nu ook een takenlijst te zien. Hier zie je een lijst van alle openstaande taken die bij deze specifieke patiënt horen. Als je vanuit het patiëntdossier een taak aanmaakt zal deze automatisch aan de patiënt gekoppeld worden.

Intramed Web taken bij patiënt

Overige verbeteringen

Er zijn dit keer ook enkele kleinere zaken opgelost:

  • Bij het zoeken van een patiënt wordt het adres direct getoond
  • Als je in de agenda tijdens het maken van een nieuwe afspraak, wilt afzien van het inplannen van de afspraak, dan kun je de ESC-toets op je toetsenbord gebruiken. De optie om een reservering te maken wordt dan weer getoond.
  • Bij het inplannen van een afspraak is de discipline nu te zien. Deze wordt voor ingevuld met de standaard discipline van de medewerker in wiens agenda gepland wordt. In de volgende versie willen we de codelijst en behandelcode ook voor in gaan vullen.