Nieuwe Intramed versie 10.4 nu beschikbaar!

Beste klant, 

Intramed versie 10.4 is nu beschikbaar op onze website! Als je niet via Intramed Online werkt, kun je de versie downloaden op onze website. In deze versie vind je weer diverse verbeteringen en vernieuwingen. De belangrijkste onderwerpen van deze update zijn:  

  • Verbeteringen Intramed web. 
  • Apparaat vertrouwen voor 7 dagen nu ook in Intramed beschikbaar. 
  • Performance verbeteringen. 
  • Verbeteringen declareren. 

Meer informatie over deze veranderingen, en diverse kleinere updates die we in deze versie hebben doorgevoerd, vind je in dit bericht! 

Verbeteringen Intramed web 

Voor onze Intramed webapplicatie hebben we met 10.4 weer een aantal nieuwe functionaliteiten toegevoegd gebaseerd op de feedback van onze gebruikers. De belangrijkste punten zijn: 

  • Zoeken op patiënt geeft ook resultaten van patiënten die niet in behandeling zijn. 
  • Performance verbetering bij het openen van een dossier met veel behandelingen. 
  • Verbeteringen navigeren naar en afspraak maken vanuit een traject. 
  • Bij selecteren medewerkers kunnen filteren per discipline. 
  • Reserveringen kunnen vanaf nu verwijderd worden in Intramed web. 

Klik hier voor de uitgebreide Intramed web release notes. 

Apparaat vertrouwen voor 7 dagen nu ook in Intramed Online beschikbaar 

Vanaf deze versie is het net zoals in Intramed web ook mogelijk om in Intramed je apparaat voor 7 dagen te vertrouwen, waardoor je voor die periode niet elke keer bij het inloggen de 2FA-code hoeft in te voeren.  

Bij het inloggen kan je deze optie aanzetten waarna je apparaat waarop je inlogt voor 7 dagen vertrouwd wordt. Log je op een andere computer in, zal je wel opnieuw je 2FA code moeten invoeren.

Beheerders en praktijkeigenaren kunnen via gebruikersaccounts ten alle tijden de vertrouwde apparaten intrekken indien dit nodig is bij bijvoorbeeld diefstal of verlies van een gebruikersapparaat.  

Deze functionaliteit is alleen beschikbaar als je gebruik maakt van Intramed Online pakketten.

Performance verbeteringen 

Met alle aanpassingen voor de GDS sinds het begin van dit jaar en de nieuwe invoercontroles die we hierbij hebben toegevoegd, viel het ons op dat in bepaalde gevallen de performance van Intramed niet optimaal is. We hebben voor deze versie daarom ook op verschillende onderdelen verbeteringen doorgevoerd.  

Deze versie bevat de volgende verbeteringen op het gebied van performance:  

  • Algemene performance verbetering bij Intramed Online bij het inlezen van onze databases.  
  • Als er gebruikt gemaakt wordt van de behandelepisode plugin (bijvoorbeeld met Physitrack) kon het openen van een behandelepisode langer duren. Dit is met deze versie verbeterd. 
  • De invoercontrole of het sessiejournaal is ingevuld wordt niet meer uitgevoerd voor toekomstige behandelingen omdat het sessiejournaal bij toekomstige behandelingen nog niet ingevuld kan zijn.  
  • De performance van “het overzicht eerdere zittingen” is verbeterd 

D-pay openstaande saldo berekenen 

Indien je gebruik maakt van de D-pay koppeling waren er in de menu balk een aantal opties beschikbaar om het openstaande bedrag in te zien, te declareren en de betalingsspecificaties op te halen. Het inzien van het openstaande bedrag was afhankelijk van het verversingsinterval in de medewerkerskaart. Als dit erg laag was ingesteld zorgde dit voor veel onnodige berekeningen die invloed hadden op de performance van Intramed.  

Hiervoor hebben we met deze versie de D-pay knoppen anders ingericht. Vanaf nu is er een enkele D-pay knop beschikbaar indien je daar gebruik van maakt en rechten toe hebt waarmee een pop-up getoond wordt met de bestaande opties. Als je het openstaande bedrag wilt inzien, wordt dit op het moment van klikken berekend waardoor dit minder impact heeft op de performance van Intramed.

Het veld “Te d(irect)innen bedrag tonen“ is niet meer beschikbaar in de medewerkerskaart maar kan nu net zoals de andere rechten beheerd worden via de gebruikersgroepen. De huidige rechten zijn niet veranderd.

Verbeteringen Declareren 

Prestatiekoppelnummer is uniek bij meerdere prestaties op een Nota  

In de vorige versie zat een fout waardoor bij behandelingen van het ZPM waar je een nota van maakt het prestatiekoppelnummer niet uniek was. Dit is met deze versie opgelost.  

Declaratietrajecten op de codelijst “overig GDS” worden door Vecozo goedgekeurd 

Vanaf deze versie worden declaratietrajecten die gedeclareerd worden op een ‘Overig GDS’ codelijst, voortaan ook goed verstuurd naar Vecozo. Hiermee worden afwijzingen voor o.a. Valpreventie en Beweegzorg opgelost. 

Diverse verbeteringen

We hebben verder een aantal verbeteringen doorgevoerd. De belangrijkste verbeteringen lichten we hieronder toe. De volledige lijst kun je vinden in onze releasenotes.

Kunnen zien welke nota’s zijn verstuurd in 1 overzicht 
In het venster “inzien declaraties” vind je een overzicht van alle declaraties. Als een nota verstuurd is per e-mail, is het wenselijk om direct in dit overzicht ook te kunnen zien of deze nota succesvol is verstuurd via de e-mail.  

Hiervoor hebben we een nieuw veld aangemaakt wat je aan de indeling van dit scherm kan toevoegen.  

Het veld heet “e-mail status” en als je dit aan de indeling hebt toegevoegd kan je direct zien of de nota’s ook succesvol zijn verstuurd of dat je hier nog actie op moet ondernemen.

Aanpassing weergave roosterblokken met omschrijving 

Met de komst van reserveringen in Intramed web komen er meer omschrijvingen in de agenda te staan die de reserveringen duiden. Vanuit onze gebruikers hebben we feedback gehad om hier goed gebruik van te kunnen maken dat het gewenst is om de visuele weergave van de omschrijvingen van roosterblokken in Intramed duidelijk gemaakt worden. 

In de vorige versies komt de omschrijving van een roosterblok op dezelfde plek in een Intramed agenda cel als een patiënt. Behandelaren lijken daardoor te denken dat de plek bezet is, terwijl dat niet zo hoeft te zijn. 

Met deze versie hebben we de Intramed agenda aangepast zodat er visueel een duidelijker onderscheid gemaakt wordt tussen je afspraken en roosterregels.  

Voortaan wordt de omschrijving van een roosterregel aan het begin op een aparte tijdsregel gezet én de titel vet gedrukt.

  

Als een roosterregel geen omschrijving heeft dan wordt er geen extra cel getoond zoals in de vorige versies ook het geval is.

Nieuwe Intramed versie 

In de week van 2 juni worden alle praktijken die met Intramed Online/Compleet werken overgezet naar de nieuwe versie. De klanten die de versie zelf installeren, kunnen deze nu downloaden vanaf onze website.  

Ben je een Mac-gebruiker? Vergeet dan niet je workspace te verversen, zodat jij de nieuwste versie kunt gebruiken. 

Met vriendelijke groet, 

Team Intramed 

We presenteren de nieuwe mogelijkheden niet alleen via de releasenotes, maar ook via een webinar. Je hebt daarmee de mogelijkheid om de nieuwe functionaliteiten in werking te zien. Via deze link kun je je inschrijven voor het webinar. Wanneer je je inschrijft krijg je een link om het webinar te bekijken. Je doet dit op een moment dat voor jou het beste uitkomt!