SmartIntake.AI instellen

Innovatie in de zorg helpt om de werkdruk van therapeuten te verlagen, en het werkplezier te verhogen. Daar werken wij graag aan mee! Samen met SmartIntake.AI hebben we hier invulling aan gegeven: met SmartIntake.AI kun je slim, snel en relevant het gesprek tussen fysiotherapeut en patiënt vertalen naar invulling van je verslaglegging, direct in Intramed.

Let op: Op dit moment is SmartIntake.AI alleen beschikbaar voor de intake bij fysiotherapie, ergotherapie, logopedie, Podotherapie en Diëtetiek. We hopen deze dienst in de toekomst uit te breiden.

SmartIntake.AI hoef je niet apart aan te vragen of in te stellen. 

Je kunt gelijk starten met SmartIntake.AI door op de knop “Opnemen met AI” te klikken in de verslaglegging.

Zie je in de verslaglegging de knop “Opnemen met AI” niet? Controleer dan of je de minimale verslagleggingsrichtlijn versie 37 van fysiotherapie hebt, versie 12 van ergotherapie, logopedie en/of Podotherapie of versie 13 van Diëtetiek. Heb je een lagere versie? Update dan de verslagleggingsrichtlijn via het wereldbolletje bovenin de taakbalk.

Wil je meer informatie? Neem dan contact op met jouw accountmanager. Stuur een bericht naar info@intramed.nl.

Om SmartIntake.AI. te gebruiken open je voor een patiënt een nieuwe behandelepisode.

  • Klik op het formulier ‘intake’. Rechts staat de knop ‘Opnemen met AI’, klik hierop.
  • Om te beginnen met opnemen klik je op “start opnemen”.
  • Bespreek vervolgens met de patiënt de hulpvragen zoals je gewend bent. 

  • Wil je het gesprek even onderbreken? Klik dan op ‘Pauzeer opname’. Als je weer klaar bent om op te nemen, klik dan op; ‘Doorgaan met opnemen’.

  • Heb je alle hulpvragen met de patiënt besproken en ben je klaar met de opname? Klik dan op de knop ‘pauzeer opname’ en daarna klik je op de knop ‘Stop opname en maak samenvatting’.

  • SmartIntake.AI zal de relevante informatie direct samenvatten en plaatst deze informatie in de hulpvragen. Dit kan even duren, sluit het scherm niet.

  • Als SmartIntake.AI klaar is zie je vervolgens dat de velden zijn ingevuld. Als alles gereed is, klik je op de knop ‘intake overnemen’

  • Vul de intake verder zelf aan waar nodig.

SmartIntake.AI maakt per intake opname gebruik van credits. Iedereen die in de aangesloten administratie werkt kan gebruik maken van de credits.

  • Als je geen credits meer hebt, zie je dit vermeld voordat je de opname wilt starten.

Credits kopen:

  • Klik op de knop ‘Koop Credits’.
  • Selecteer het aantal credits dat je wilt kopen en klik op ‘Betaal nu’. 
    Credits kopen
  • Volg de betaalprocedure en de credits worden direct bijgeschreven.

Worden mijn opnames bewaard?
Nee, de opnames die met AI worden opgenomen worden niet bewaard. De opnames worden door AI omgezet naar een transcript en dan teruggestuurd na Intramed. Na het versturen worden de opnames direct gewist.

Worden mijn opnames gedeeld met andere partijen?
Nee, de opnames die SmartIntake.AI maakt worden niet gedeeld met andere partijen.

Waarom is SmartIntake.AI niet beschikbaar voor RDP?
Bij RDP-verbindingen wordt vaak niet de microfoon herkent en dus kan de SmartIntake niet verstaan wat er gezegd wordt. Je kunt daarom alleen gebruik maken van de AI-functionaliteiten als je werkt via Intramed 2.0 of Intramed Web.

Voor welke beroepsgroepen is SmartIntake beschikbaar?
Voor Intramed zijn de volgende beroepsgroepen beschikbaar:

  • Fysiotherapie
  • Ergotherapie
  • Logopedie
  • Podotherapie
  • Diëtetiek

Voor Intramed Web zijn de volgende beroepsgroepen beschikbaar:

  • Fysiotherapie

Kan ik SmartIntake.AI uitproberen zonder kosten?
Dat kan! Elke praktijk waarvan de beroepsgroep is aangesloten krijgt 3 credits cadeau. Je kunt SmartIntake.AI dus gratis 3 intakes proberen.

Hoe weet ik of mijn laptop/computer microfoon goed genoeg is?
SmartIntake.AI moet de patiënt kunnen verstaan om een intake te vullen. Je kunt controleren of jouw microfoon goed werkt, van bijvoorbeeld je laptop:

  • Klik in de intake op ‘Opnemen met AI’.
  • Klik op ‘Mic Test’.
  • Controleer of de juiste microfoon geselecteerd is.
  • Klik op ‘Start Microfoontest’ en spreek enkele zinnen op gespreksniveau. Bij ‘Geluidsniveau’ zie je een geluidsmeter uitslaan als je praat. Slaat de meter groen uit? Dan kan jouw microfoon gebruikt worden.

Is er een andere mogelijkheid om het geluid op te nemen?
Je kunt ook een externe microfoon aansluiten, bijvoorbeeld een simpele USB-microfoon. Je kunt dan de microfoon centraler tussen de patiënt en jezelf plaatsen, daardoor kan de SmartIntake beter verstaan wat er gezegd wordt. Een microfoon waarmee SmartIntake zelf heeft getest kun je bestellen op de website van SmartIntake.

Mijn patiënt spreekt geen Nederlands, kan ik dan SmartIntake gebruiken?
Geen probleem, SmartIntake.AI begrijpt meer dan 99 talen en herkent ook dialecten. Jij en je patiënt worden dus goed begrepen.

Video: Instellen en gebruiken SmartIntake.AI