Veelgestelde vragen die je misschien ook interessant vindt.
Hoe kan ik een aangeleverd stop-bericht verwijderen
Het kan voorkomen dat je een stop-bericht hebt opgestuurd en na versturen blijkt dat je bijvoorbeeld een verkeerde einddatum hebt doorgegeven. De gemeente geeft vervolgens aan dat je de aanlevering moet verwijderen en daarna een nieuw stop-bericht mag indienen. Hoe doe je dat?
- Hiervoor moet je een nieuwe directe toewijzing invoeren die gestart (oftewel: in behandeling) is. Deze directe toewijzing bevat exact dezelfde gegevens als het originele bericht. Zie hier hoe je een directe toewijzing aanmaakt en waar je op moet letten.
- Als je de directe toewijzing hebt aangemaakt staat er op tabblad ‘3. Behandeling’ een nieuw bericht over deze patiënt met de status ‘In behandeling’. Selecteer dit bericht.
- Klik op ‘Markeer voor stoppen’.
- Het venster ‘Stop Jeugdhulp product’ venster opent; hierin staat het veld ‘Status aanlevering’. Normaal gebruik je dit niet en laat je het altijd leeg. Maar in dit geval wil de gemeente dat je de aanlevering verwijderd en kies je voor ‘Verwijderen aanlevering’.
- Let op dat de einddatum en reden beëindiging gelijk is aan de einddatum en reden hoe deze vorige keer foutief was aangeleverd. Dit bericht dient namelijk exact hetzelfde aangeleverd te worden.
- Klik vervolgens op ‘OK’.
- Klik op ‘Berichten verzenden’ om het verwijderen van de aanlevering richting de gemeente, te sturen.
Zodra dit bericht goedgekeurd is door de gemeente, kan je een nieuwe directe toewijzing aanmaken met daarin de juiste einddatum om verder te kunnen gaan.
