Hoe maak ik een contract aan voor een gemeente?

Om een nieuw contract te maken voor een gemeente, voer je de volgende stappen uit:

    1. Ga naar het menu ‘Bestand’, ‘Contracten’, de lijst van huidige contracten verschijnt.
    2. Klik links bovenin op de groene plus Groene plus invoegen om een nieuw contract aan te maken.
    3. Het venster ‘Nieuw contract’ verschijnt:
      Scherm nieuw contrac
    4. De volgende velden zijn verplicht om in te vullen:
      1. Declarant; vul hier de declarant in, dit is de persoon die het contract van de gemeente heeft ondertekend.
      2. Subtabblad ‘a.Verzekeraars’; vul hier de gemeente in. Klik op het pijltje omhoog (Knop pijl naar selectievenster) in de kolom ‘Verzekeraar’ en kies de gemeente. Als de gemeente die je zoekt er nog niet bij staat, dan moet deze nog worden toegevoegd. Voor een uitgebreide uitleg klik hier.’
      3. Subtabblad ‘b. Deelnemers’; vul hier de medewerkers in. Klik op het pijltje omhoog (Knop pijl naar selectievenster) in de kolom ‘MwNr’ en kies de medewerkers die gebruik mogen maken van dit contract (alleen hoofdbehandelaren).
      4. Subtabblad ‘c. Codelijsten’; Klik op het pijltje omhoog (Knop pijl naar selectievenster) in de kolom ‘Codelijst’ en kies de (Jeugdhulp) codelijsten die voor de desbetreffende gemeente(s) gelden.’.

Laat de overige velden ongewijzigd en sla het venster op (Knop opslaan of F5).

Meer informatie over het toevoegen van een gemeente en een gemeente toevoegen aan een bestaand contract, klik hier