Hoe stel je de agenda in voor het inplannen/verplaatsen van een afspraak?

Je moet op 2 plekken instellingen aanpassen zodat de patiënt een afspraak kan inplannen of verplaatsen.

Eerst gaan we naar de systeemgegeven:

  1. Ga naar [Systeem], [Systeemgegevens], en dan tabblad ’10: Externe toegang’.
  2. Bij ‘Beschikbare diensten’ vink je aan of de patiënt een eerste afspraak mag toevoegen.
  3. Vink je ‘eerste afspraak toevoegen’ uit, dan kun je ook uitvinken of een patiënt een nieuwe klacht kan melden of dat de patiënt de afspraak kan wijzigen.

Vervolgens stel je in jouw agenda rooster in op welke tijden je beschikbaar bent voor behandelingen die via het patiëntportaal binnenkomen.

Hiervoor zijn er 2 opties:

Iedereen gebruikt hetzelfde rooster:
  1. Ga naar [Systeem], [Tabellen], [Agendaroosters].
  2. Dubbelklik om het rooster dat wordt gebruikt.
  3. Bij ‘regels’ maak je een nieuwe regel, of bewerk een bestaande regel.
  4. Selecteer de regel en klik bij ‘Inplanbaar’ op ‘Ja’.
  5. Selecteer bij ‘Online inplanbaar voor’ wat de patiënt mag doen. (Verplaatsten en vervolgafspraken maken, eerste afspraken inplannen.)
  6. Sluit het scherm en bewaar de wijziging.
Iedereen gebruikt eigen rooster:
  1. Ga naar [Systeem], [Organisatie], [Medewerkers],
  2. Selecteer een medewerker.
  3. Ga naar tabblad ‘6. Agenda’.
  4. Selecteer het rooster bij ‘Rnr’ (of ‘Rnr 2e week’) en klik op het pijltje omhoog.
  5. Selecteer het rooster.
  6. Klik linksboven aan op het potloodje om het rooster te bewerken.
  7. Selecteer de regel en klik bij ‘Inplanbaar’ op ‘Ja’.
  8. Selecteer bij ‘Online inplanbaar voor’ wat de patiënt mag doen. (Verplaatsten en vervolgafspraken maken, eerste afspraken inplannen.)
  9. Herhaal deze stappen voor alle behandelaars die werken met het patiëntportaal.