Veelgestelde vragen die je misschien ook interessant vindt.
Mijn behandeling wordt afgewezen omdat er een verkeerde Zorgtrajectstartdatum of Zorgtrajectnummer wordt gebruikt, hoe los ik dit op?
Behandelingen kunnen worden afgewezen op een incorrecte zorgtrajectstartdatum of zorgtrajectnummer. Dit komt o.a. voor bij patiënten die overgestapt zijn naar een andere praktijk, maar voor dezelfde klacht behandeld worden.
Zorgverzekeraars leveren de correcte gegevens aan in de retourinformatie en vanaf versie 10.6 kun je dit zelf in de behandeling aanpassen en heb je niet meer de hulp van ons Service Centrum nodig.
Zorgtrajectstartdatum invullen:
Je kunt in een behandelserie op tabblad ‘2. Toestemming’ de reeds toegewezen zorgtrajectstartdatum invullen bij het veld ‘Afwijkend zorgtrajectstartdatum’.
Deze Zorgtrajectstartdatum verkrijg je vanuit de retourinformatie. Dat wil zeggen: als het een behandelserie is waarvan de declaratiestandaard onder de GDS valt.
Let op: Een afwijkende zorgtrajectdatum mag niet na de eerste behandeling liggen anders zie je een foutmelding:
Alleen als er geen behandelingen aanwezig zijn de behandelseriereeks, wordt deze datumcontrole niet toegepast. Iedere willekeurige datum wordt dan geaccepteerd.
Zorgtrajectstartdatum vinden in de retourinformatie:
Het correcte zorgtrajectstartdatum wordt getoond in de retourinformatie van de declaratie van de patiënt. Bij de declaratie op tabblad ‘2. Declaratieregels kun je de declaratieregel selecteren. Onderaan bij ‘betrokken element’ staat het zorgtrajectnummer dat je kunt invullen in de eerste behandelserie. (Zweef met je muis als de volledige tekst niet te lezen is,)
Zorgtrajectnummer invullen:
In een behandelserie op tabblad ‘2. Toestemming’ is ook het zorgtrajectnummer te zien. In een behandelserie op tabblad ‘2. Toestemming’ kun je ook het zorgtrajecnummer zien. Klik op de knop ‘wijzig’ om deze te wijzigen.
Let op: Het zorgtrajectnummer kun je alleen wijzigen als de behandelserie de eerste van de reeks is. Als een vervolgbehandelserie is geopend, zie je op de plek van het zorgtrajectnummer en ‘Wijzigen’ knop de tekst:
Let op: het correcte ‘Zorgtrajectnummer’ moet je bij de verzekeraar opvragen, deze wordt helaas nog niet meegeleverd door de verzekeraars in de retourinformatie.