Op dit moment is er bij de verzekeraars VGZ, ONVZ, Menzis en Zorg & Zekerheid een probleem met het ophalen van retourinformatie. Hierdoor is het mogelijk dat je onderstaande foutmelding ontvangt.
Retourinformatie declaratie xxxxx kan niet verwerkt worden: EVariantTypeCasError: Could not convert variant of type (Null) into type (Integer)
Bij de volgende retourcodes kan dit probleem ontstaan:
9672, 9649, 9089, 0613, 8220 en 0587
Wat is het probleem?
Bij sommige retourcodes worden op dit moment geen patiëntnummers meegestuurd vanuit de verzekeraar. Hierdoor kan Intramed het retourbestand niet inlezen. De verzekeraars zijn op de hoogte van dit probleem en werken eraan om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Bij VGZ is de verwachting dat zij vanaf vrijdag 24 oktober nieuwe berichten mét patiëntnummer kunnen versturen om de situatie te herstellen. Van de andere verzekeraars hebben wij nog geen uitsluitsel ontvangen over wanneer zij dit probleem hopen te hebben opgelost.
Wat kun je in de tussentijd doen?
De beste oplossing is om te wachten tot de verzekeraars het probleem hebben hersteld en nieuwe retourberichten kunnen versturen. Als wachten geen optie is, adviseren wij om in te loggen op VECOZO. Daar kun je de retourinformatie ook inzien, maar deze moet je dan handmatig nalopen. Houd er rekening mee dat dit extra tijd kost en dat, zodra de verzekeraars nieuwe berichten versturen, dit mogelijk leidt tot dubbel werk.