Discussiepagina: Taken in Intramed Web

We streven ernaar om functionaliteiten aan Intramed Web toe te voegen die het voor onze gebruikers interessant maken om het naast het huidige pakket te gebruiken en ons van feedback te voorzien.

Tijdens de Expertgroepen proberen we te bepalen wat de meest waardevolle toevoegingen aan Intramed Web zijn om onze energie op de korte termijn in te steken. De functionaliteit van Taken in Web komt bijvoorbeeld voort uit de input die we van de verschillende Expertgroepen ontvangen.

In Intramed 9.40 is naast de web agenda een Takenlijst beschikbaar gekomen. Je kunt hier nu een taak voor jezelf aanmaken, hier een patiënt aan koppelen en deze op een later moment afvinken. Meer informatie over deze versie vind je in de Release notes versie 9.40

In Intramed 10.1 is ook mogelijk gemaakt om een taak voor een andere medewerker of andere medewerkers te maken. Zo kun je de takenlijst ook gebruiken om samen te werken met collega’s. Release notes versie 10.1

Meer kunnen met Taken in Intramed Web

De basis voor Taken is nu gelegd. Zoals besproken in de Expertgroepen kunnen we op termijn denken aan uitbereidingen van de takenlijst zoals:

  • Taken koppelen aan een afspraak zodat ze vanuit de afspraak afgevinkt kunnen worden
  • Automatische taken die het systeem voor je klaarzet, of taken die het systeem automatisch afvinkt wanneer je ze gedaan hebt
  • Allerlei mogelijkheden om taken te groeperen en te filteren
  • Vanuit de taak een actie direct kunnen uitvoeren
Lijstjes van taken

Daarnaast is het interessant om de verschillende taken te kunnen clusteren zodat het je inzicht biedt en je er lijstjes mee kunt maken. Door taken te labelen en op de verschillende labels te kunnen filteren kun je verschillende taken met elkaar in verband brengen.

Zo kun je bijvoorbeeld lijstjes maken van:

  • CONTACT
    Alle telefoontjes die je nog moet plegen
  • VERSLAG
    Alle verslagen die nog (af)gemaakt moeten worden
  • INPLANNEN
    Alle afspraken die gemaakt, gewijzigd of geannuleerd moeten worden
  • BESPREKEN
    Alle patiënten die je bij het eerstvolgende overleg (bijv. MDO) wilt bespreken
  • DECLARATIE
    Alle taken die gedaan moeten worden zodat geleverde zorg correct gedeclareerd of betaald kan worden.
  • UIT ZORG?
    Alle behandelepisodes waar al langere tijd geen behandelingen meer voor hebben plaatsgevonden die gecontroleerd moeten worden en eventueel afgesloten
  • OVERIG

Wanneer je een label aanklikt zal deze de lijst direct filteren zodat er alleen nog taken met dat label te zien zijn. Op die manier kun je dat lijstje gemakkelijk afwerken. Door opnieuw op het label te klikken krijg je het totaal aan taken terug.

Welke labels wil jij gebruiken? Vertel het ons!

We zijn benieuwd welke labels jullie waardevol vinden om taken mee te clusteren. Ben je het eens met de lijst van 7 typen die we hierboven schetsen, of mis je nog een label?

Laat op deze pagina een reactie achter met labels die voor jou als gebruiker waardevol zouden zijn en waarmee we de waarde van de Takenlijst in Intramed Web naar jou idee kunnen vergroten.

7 gedachten over “Discussiepagina: Taken in Intramed Web”

  1. Alle taken zoals vernoemt ogen goed. Ik mis als praktijkhouder nog wel medewerker zaken. Dus bijvoorbeeld uren doorgeven aan loonadministratie, verlofdagen invoeren enz.

    1. Goed punt! Zouden we die dan het label: “Praktijk” kunnen geven? Dan kan je er misschien ook het inschrijven voor een teamuitje of de brandweeroefening op kwijt. Of is de term “HR” of “Medewerker” beter?

  2. In de huidige versie van intramed hebben wij een agendakolom voor onze ft in opleiding/stagiaire. Hierin worden in notities aangegeven bij wie hij/zij meeloopt, voorbereidingstaken etc. Kan een ‘extra medewerker’ ook in de webversie worden toegevoegd?

    1. Myra Vreede-vd Jagt

      Hoi Karen, als ik het goed begrijp gaat dit niet over de Takenfunctionaliteit maar de Agenda?
      De wens om ook van deze personen de agenda te kunnen inzien hebben wij in het vizier. Het ook kunnen tonen van agenda’s van stagiaires en vervangers e.d. zal in versie 10.1 beschikbaar komen.

  3. André Zuidervaart

    Zelf ben ik administratief medewerker, geen therapeut, daardoor kan ik helaas geen taken voor mijzelf of collega’s inplannen. Terwijl ik wel de agenda’s van de therapeuten beheer. het zou praktisch zijn als ik ook taken voor hen in kan voeren.

    1. Myra Vreede-vd Jagt

      Hoi André,

      De functionaliteit om een taak voor een ander te maken zit in versie 10.1. Die kun je rond 21 januari verwachten. Het maakt dan niet uit of je therapeut of administratief medewerker bent. Je kunt voor iedereen taken aan maken en iedereen kan jou taken sturen. Nog even wachten dus 🙂
      Laat je weten wat je ervan vindt, als je het straks kunt gebruiken?

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *