Onderwerpen
Releases
Intramed – Release notes versie 10.0
Met de release van Intramed 10.0 zijn er diverse aanpassingen doorgevoerd. Er zijn aanpassingen in het afwijkend rooster en meer....
Intramed web – Release notes versie 10.1
Met de 10.1 release zijn ook een aantal verbeteringen doorgevoerd aan de agenda en het maken en inzien van taken....

Mijn Intramed

Zaken rondom je Intramed account zelf regelen? Het klantportaal ‘Mijn Intramed’ is zeven dagen per week, 24 uur per dag beschikbaar. De mogelijkheden:
 
  • Verzoeken indienen of vragen stellen 
  • Issue melden
  • Administratieve zaken regelen (aantal zorgverleners, facturen, extra services activeren) 
  • Expert Sessie inplannen
De contactpersoon die bij ons bekend staat als eerste aanspreekpunt, heeft eind 2022 een e-mail ontvangen over het activeren van Mijn Intramed. Deze persoon kan desgewenst meerdere collega’s toegang geven tot Mijn Intramed.
 
  1. Ga naar www.MijnIntramed.nl
  2. Log in. Klik zo nodig op ‘Wachtwoord aanvragen of vergeten’. 
 
Vragen? Mail naar helpdesk@intramed.nl.

Als je inlogt terwijl de tweestapsverificatie nog niet geactiveerd is, moet je dat eerst instellen. Dat gaat als volgt;

  1. Na het inloggen wordt de procedure automatisch gestart:

     

  2. Scan de getoonde QR-code met een authenticator app op je telefoon of tablet (bijvoorbeeld GoogleOTP). 
  3. Klik op ‘Bevestigen’. Het volg ende scherm wordt getoond:
  4. Typ de code in die de authenticator app toont en klik op ‘Bevestigen’.
  5.  2FA is nu op jouw account geactiveerd.

Voor beheerders
Als beheerder heb je een overzicht van gebruikers binnen de praktijk. Daar kun je zo nodig de tweestapsverificatie resetten per gebruiker.

  1. Daarvoor ga je in Mijn Intramed naar ‘Mijn praktijk’.
  2. Klik onderaan op ‘Overzicht gebruikers Mijn Intramed’.
  3. Klik bij de gebruiker waarbij de tweestapsverificatie opnieuw ingesteld moet worden op ‘Reset verificatie’.
  4. Als de gebruiker de volgende keer inlogt, moet de QR-code gescand worden via een authenticator app (zie bovenstaande instructies).

Open Mijn Intramed als volgt:

  1. Ga naar www.MijnIntramed.nl
  2. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  3. Vul de code uit de authenticator app in.
  4. Via het menu aan de linkerzijde kun je alles zelf regelen: pas je profiel aan, pas de (contact)gegevens van je praktijk aan, bekijk de meldingen die je hebt ingediend, vraag Intramed producten aan, bekijk je facturen of vraag rechtsboven een Expert Sessie aan:

Elke praktijk heeft toegang tot Mijn Intramed. Dit is gekoppeld aan de contactpersoon die bij ons geregistreerd staat als eerste aanspreekpunt. Je kunt met dat e-mailadres inloggen op Mijn Intramed. Heb je nog nooit ingelogd op ons Self-service portaal? Dan kun je via de knop ‘Wachtwoord aanvragen of vergeten’ een wachtwoord instellen.

Ben je praktijkhouder en kun je niet inloggen met het geregistreerde e-mailadres? Stuur dan een e-mail naar helpdesk@intramed.nl met je naam, debiteurennummer en het juiste e-mailadres waarmee je wilt inloggen op Mijn Intramed. Wij zorgen ervoor dat je toegang krijgt, mits je praktijkhouder bent.

Ben je geen praktijkhouder? Vraag dan toegang aan via de praktijkhouder.

Tweestapsverificatie
Als je inlogt terwijl de tweestapsverificatie nog niet geactiveerd is, moet je dat eerst instellen. Dat gaat als volgt;

  1. Na het inloggen wordt de procedure automatisch gestart, scan de getoonde QR-code met een authenticator app op je telefoon of tablet (bijvoorbeeld GoogleOTP). 
  2. Klik op ‘Bevestigen’. Het volg ende scherm wordt getoond:
  3. Typ de code in die de authenticator app toont en klik op ‘Bevestigen’.
  4.  2FA is nu op jouw account geactiveerd.

Voor beheerders
Als beheerder heb je een overzicht van gebruikers binnen de praktijk. Daar kun je zo nodig de tweestapsverificatie resetten per gebruiker.

  1. Daarvoor ga je in Mijn Intramed naar ‘Mijn praktijk’.
  2. Klik onderaan op ‘Overzicht gebruikers Mijn Intramed’.
  3. Klik bij de gebruiker waarbij de tweestapsverificatie opnieuw ingesteld moet worden op ‘Reset verificatie’.
  4. Als de gebruiker de volgende keer inlogt, moet de QR-code gescand worden via een authenticator app (zie bovenstaande instructies).
 

Binnen Mijn Intramed heb je verschillende pagina’s hieronder leggen we uit wat je op deze pagina’s kan vinden.

Mijn overzicht

Onder “Mijn Overzicht” vind je een samenvatting van je openstaande meldingen, het aantal licenties en de contactgegevens van je accountmanager. Daarnaast kun je hier een Expert Sessie aanvragen en snel toegang krijgen tot ons kenniscentrum.

Mijn omgeving
Onder “Mijn Omgeving” vind je een overzicht van je online omgevingen. We maken hierbij een onderscheid tussen de Windows-omgeving en Intramed Web. Via de links in dit overzicht kun je eenvoudig toegang krijgen tot deze omgevingen of deze downloaden en installeren.

Mijn Profiel
Onder “Mijn Profiel” kun je verschillende gegevens wijzigen, zoals je telefoonnummer, e-mailadres en je voorkeuren voor benadering. Daarnaast kun je op deze pagina je persoonlijke beroepsgroep toevoegen en aanpassen, wat belangrijk is wanneer we specifieke beroepsgroepen willen informeren.

Mijn praktijk
Onder “Mijn Praktijk” kun je verschillende gegevens beheren, zoals het praktijkadres, het aanspreekpunt en de contactvoorkeuren.

Daarnaast kun je hier het e-mailadres en factuuradres voor facturering aanpassen. Ook is het mogelijk om beroepsgroepen aan je praktijk toe te voegen of te wijzigen, wat belangrijk is voor gerichte communicatie met specifieke beroepsgroepen.

Verder vind je op deze pagina een overzicht van alle gebruikers binnen jouw praktijk die toegang hebben tot Mijn Intramed. Je kunt hier de 2FA van een gebruiker deactiveren, rechten toekennen of de gebruiker verwijderen. Ook kun je eenvoudig nieuwe gebruikers toevoegen, zodat meerdere personen toegang hebben tot Mijn Intramed.

Meldingen
Onder “Melding” kun je alle meldingen inzien die door de praktijk gemaakt zijn, dit kan via telefoon, e-mail, chat of via Mijn Intramed zijn. Hierbij kun je dan ook de status zien en de eventuele oplossing. Je kunt ook een nieuwe melding maken bij ons Service Centrum via de knop “Maak nieuwe melding”.

Mijn Producten
Onder “Mijn Producten” vind je een overzicht van alle producten die binnen jouw praktijk worden afgenomen, zowel betaalde als gratis ‘Extras’. Daarnaast kun je hier het aantal zorgverleners aanpassen en eventuele koppelingen of extra’s aanvragen.

Facturen
Onder “Facturen” kun je al je facturen inzien, downloaden en bewaren. Daarnaast krijg je een overzicht van openstaande facturen en het nog openstaande bedrag.

Expert Sessies zijn speciaal voor situaties waarin je als gebruiker bepaalde taken zelf kunt uitvoeren, maar daarbij graag professionele begeleiding wilt. Tijdens zo’n sessie krijg je persoonlijke ondersteuning van een expert binnen ons Service Centrum, zodat je zeker weet dat alles op de juiste manier verloopt.

Daarnaast kun je een Expert Sessie boeken om op een voor jou geschikt moment een afspraak te maken met een medewerker van het Service Centrum van Intramed. Dit biedt de mogelijkheid om in alle rust vragen te stellen die meer tijd en aandacht vereisen.

Je kunt bijvoorbeeld een complex vraagstuk bespreken, hulp vragen met het instellen van implementeren van opties binnen Intramed, meerdere vragen tegelijk stellen of dieper ingaan op een onderwerp waar je extra uitleg over wilt. Zo zorgen we ervoor dat je altijd de juiste ondersteuning krijgt wanneer jij die nodig hebt.

Een Expert Sessie is een betaalde service die je helpt met complexere vraagstukken of wanneer je extra tijd en begeleiding nodig hebt die niet binnen onze reguliere dienstverlening vallen. Je kunt een Expert Sessie eenvoudig boeken via ons self-service portaal Mijn Intramed, door ons een e-mail te sturen, of door het aan te geven tijdens een telefoongesprek met een van onze medewerkers. We zorgen ervoor dat je op een moment dat jou uitkomt de juiste ondersteuning krijgt.

Veel gestelde vragen over Mijn Intramed