Welkom op Intramed Expert!
Het kenniscentrum van Intramed

Hoe stel je, je eigen mailserver in Intramed?

Het is slim om je eigen mailserver in te stellen in Intramed als je online werkt via onze server, omdat dit ervoor zorgt dat bij het verzenden van e-mails jouw naam als afzender wordt weergegeven. Op die manier herkennen patiënten de afzender gemakkelijk.

Om je mailserver in te stellen, volg je deze stappen:

  1. Ga naar [systeem], [organisatie], [e-mailinstellingen]
  2. Vul de benodigde gegevens in bij de SMTP-server. Zodra je de servernaam hebt ingevuld, verschijnen er meer opties.
  3. Vul de gegevens in van je eigen mailserver. Deze informatie kun je opvragen bij je hostingpartij waar je website wordt gehost, of bij je systeembeheerder als je die hebt.
  4. Sla de ingevoerde gegevens op door op F5 te drukken, of door te klikken op het rode kruisje en daarna op “Ja” te klikken bij het opslaan.
  5. Open opnieuw de e-mailinstellingen en test de gegevens door op de knop “Verstuur test-mail” te klikken. Op deze manier kun je controleren of de mail succesvol wordt afgeleverd of dat je een foutmelding krijgt. Als er een foutmelding optreedt, controleer dan de ingevoerde gegevens.
  6. Het is belangrijk dat je de SPF record aanpast bij jouw eigen hostingpartij waar je website op draait zodat je Intramed toestemming geeft om via jouw mail server e-mails te mogen versturen, als je deze stap overslaat zal het niet (goed) gaan werken en kan het zijn dat e-mails niet afgeleverd zullen gaan worden.

    Contact je hostingpartij om de volgende SPF record toe te laten voegen:

v=spf1 mx a include:spf.intramedonline.nl ~all