Intramed Expert

Hoe kan ik voorkomen dat er verkeerde tarieven gedeclareerd worden?

In het contract vul je de contracttarieven in. Ook vul je daar in of je de contracttarieven voor de patiëntnota’s wilt gebruiken. Je kunt het contract wijzigen via menu ‘Bestand’, ‘Contracten’ en dubbelklik op het betreffende contract.

Het contract in Intramed is leidend voor de tarieven die naar de verzekeraar gedeclareerd worden. Als een medewerker of codelijst in het contract ontbreekt, of als er überhaupt geen contract is toegevoegd voor de betreffende verzekeraar, kan dit er voor zorgen dat er verkeerde tarieven naar de verzekeraar gedeclareerd worden.

Via menu ‘Bestand’, ‘Contracten’ vindt je alle contracten die u in Intramed heeft toegevoegd. Controleer of de contracten correct zijn ingevuld.

Als een contracttarief op een patiëntnota staat, is in het contract waarschijnlijk ingesteld dat de contracttarieven ook op de nota gebruikt moeten worden. Wil je dat niet, dan kunt u het veld ‘Contracttarieven bij patiëntnota’s’ wijzigen op tabblad ‘1. Algemeen’ van het contract.

Als er geen contracttarieven zijn vastgelegd, worden de praktijktarieven uit de verrichtingscodes gebruikt (via menu ‘Systeem’, ‘Tabellen’, ‘Codelijsten’).