Welkom op Intramed Expert!
Het kenniscentrum van Intramed

Mijn account is uitgeschakeld, hoe kan ik mijn account weer activeren?

Wanneer je de melding krijgt dat je gebruikersaccount is uitgeschakeld ben je waarschijnlijk enige tijd niet ingelogd, Intramed blokkeert na een x aantal dagen het account. Als het account is uitgeschakeld neem dan contact op met de praktijkhouder of contactpersoon binnen de praktijk waar je werkt. De praktijk heeft namelijk de optie om het account te activeren óf gebruik de “Wachtwoord vergeten?” optie onderin het inlogscherm wanneer jullie inloggen met tweestapsauthenticatie.

Wanneer je de praktijkhouder bent en er geen andere persoon is binnen de praktijk met de juiste rechten, gebruik dan de “Wachtwoord vergeten?” optie onderin het inlogscherm. Wanneer dat niet lukt neem dan telefonisch contact op met het Service Centrum. We vragen dan om een legitimatiebewijs om er zeker van te zijn dat je de juiste persoon bent.

Stappen voor het (her)activeren van een gebruikersaccount:

  1. Ga naar [Systeem], [Organisatie], [Gebruikersaccounts].
  2. Open op de medewerker waar je het account van wil activeren.
  3. Zet de ‘Status’ naar “Actief” en sla op doormiddel van F5.