Welkom op Intramed Expert!
Het kenniscentrum van Intramed

Releasenotes november 2023

In deze versie van Intramed Insight zijn 6 nieuwe dashboards toegevoegd en enkele kleine verbeteringen doorgevoerd. Voor meer informatie of de verschillen tussen Intramed Insight ‘Start’ en ‘Extra’ vind je hier

Voor sommige dashboards is het nodig om de managementinformatie opnieuw te berekenen. Volg daarvoor de eerder beschreven stappen.

icon 1

Nieuwe dashboards

Vanuit onze gebruikers hebben wij de wens gekregen om te sturen op klinimetrie gebruik. Aan de hand van deze wens zijn er 6 nieuwe dashboards ontwikkeld:

Voor Insight Start en Insight Extra:

  • Klinimetrie gebruik lage rug
  • Klinimetrie gebruik nek
  • Klinimetrie gebruik schouder

Voor Insight Extra:

  • Klinimetrie gebruik lage rug details
  • Klinimetrie gebruik nek details
  • Klinimetrie gebruik schouder details

Deze dashboards zullen uitgebreid worden met andere klachten. De dashboard zijn samengesteld op basis van de eisen van het Stichting Keurmerk Fysiotherapie (SKF), maar ze kunnen ook door niet SKF leden gebruikt worden.

Doel van deze dashboards zijn om proactief te kunnen sturen op hogere uitzet van de verplichte klinimetrie. Dat kan omdat in het dashboard naast locaties ook medewerkers uitsplitst. Bij medewerkersdetails (in Insight Extra) kun je een export maken van de dossiers met ontbrekende metingen per medewerker. Met deze export kun je de medewerkers attenderen op missende klinimetrie

Let op: Dit dashboard is niet bedoeld om te vergelijken met de SKF rapportages. In Intramed Insight wordt gekeken naar alle dossiers, hierbij wordt geen rekening gehouden met toestemming voor een LDF/NIVEL export. Intramed Insight zal hierin dus een vollediger beeld geven en handvaten geven om op hogere klinimetrie te sturen.

De nieuwe dashboards staan in het Intramed Insight menu onder “Verantwoording”. Daar zie je de volgende dashboards staan:

  • Klinimetrie gebruik lage rug
  • Klinimetrie gebruik nek
  • Klinimetrie gebruik schouder

In deze dashboards kun je in 1 oogopslag zien hoe jouw praktijk scoort op de afname van meetinstrumenten. In deze dashboards wordt getoond welk percentage dossiers een startmeting heeft en welk percentage dossier een vervolgmeting. Ook kun je zien wat de percentages per meetinstrument zijn.

Handig om te weten: het dashboard is gebaseerd op de eisen van het SKF, maar de data zal niet gelijk zijn met de SKF export: in Intramed Inisght worden alle episodes meegenomen. Hierbij maakt het niet uit of de toestemming voor de export gegeven is.

Bij het percentage vervolgmeting worden alle episodes meegenomen, ook de net gestarte episodes. Wil je het percentage alleen over de afgesloten episodes zien? Dan kun je in het rechter menu hierop filteren.

Heb je Insight Extra? Dan kun je klikken op het “Aantal episodes“ om zo de details te bekijken. Als je Insight Start gebruiker bent, dan krijg je een foutmelding dat de dashboards niet getoond kunnen worden.

Voor de gebruikers van Intramed Insight Extra zijn vanaf nu de volgende dashboards beschikbaar:

  • Klinimetrie gebruik lage rug details
  • Klinimetrie gebruik nek details
  • Klinimetrie gebruik schouder details

In deze dashboards zie je of de medewerkers voldoende klinimetrie behorende bij de klacht afnemen. Ook kun je zien bij welke dossiers nog geen metingen zijn afgenomen en/of geen vervolgmetingen zijn afgenomen.

Om deze dashboards te bereiken klik je op “Aantal episodes” bij de dashboards “Klinimetrie Lage rug”, “Klinimetrie nek” of “Klinimetrie schouder”.

Handig om te weten: het dashboard is gebaseerd op de eisen van het SKF, maar de data zal niet gelijk zijn met de SKF export: in Insight worden alle episodes meegenomen. Hierbij maakt het niet uit of de toestemming voor de export gegeven is.

Bij het percentage vervolgmeting worden alle episodes meegenomen, ook de net gestarte episodes. Wil je het percentage alleen over de afgesloten episodes zien? Dan kun je in het rechter menu hierop filteren.

Add_blauw

Zorg1

Op het tabblad “Details klachten per medewerker” in de tabel “Aantal klachten, behandelingen en behandelgemiddelde”. In de kolom “Aantal behandelingen profiel 2“, werd onterecht de data van profiel 1 getoond in plaats van profiel 2. Dit is nu aangepast naar profiel 2. 

Bij het tabblad “Details klachten per medewerker“ is de widget ”Details klachten aangepast”:

  • De kolom KlachtID is verwijderd. Het klacht ID (nummer) staat ook al in de kolom “klachtnummer“. Dit was dubbel.
  • Om de terminologie in de verschillende dashboards gelijk te trekken, is de naam van de kolom “klachtnummer” vervolgens aangepast naar “klachtID“
Strategisch management oranje (Chart - 04)

Diverse kleine verbeteringen

1.1          MDS COPD

In het dashboard MDS COPS is volgende terminologie gelijk gemaakt en verduidelijkt:

  • Eindmeting wordt herhaald, omdat de laatste meting niet altijd de eindmeting hoeft te zijn
  • Tikfout bij de Quadriceps/R1M meting verbeterd.
  • Widget Aantal MWT herhaald aangepast naar 6MWT (6 Minuten Wandel Test)
    N.B. In de widget ‘Metingen nog uit te voeren detail’ staat bij de code nog wel MWT, dit is de code voor de 6MWT.
  • Quadriceps meting wordt QD genoemd.

In het dashboard MDS Lage rug is de volgende terminologie gelijk gemaakt en verduidelijkt:

  • Eindmeting wordt overal herhaald, omdat de laatste meting niet altijd de eindmeting hoeft te zijn
  • GPE Tevredenheid en Herstel zijn vervangen door GPE-DV in de widget “meetinstrumenten per medewerker”. Dit heeft geen gevolgen voor de aantallen GPE’s

In de dashboards “Bedrijfsvoering omzet jaarvergelijking” en “Omzet – verdeling” is het filter “locatie” toegevoegd aan de filterlijst.

Het filter “Diagnoselijst” is in het dashboard “Omzet – verdeling” verplaatst bóven de hoofdbehandelaar, zodat filter locatie direct boven de hoofdbehandelaar staat.

In de widget “Details klachten” zijn de volgende zaken aangepast:

  • De kolom patiëntID is verwijderd omdat deze niet herleidbaar is in Intramed
  • De kolom Klachtnummer is hernoemd naar: KlachtID

Bij het tabblad “Details“ worden de details van de unieke klachten per medewerker getoond. In dit widget werden de maanden in de kolom “begindatum” en “einddatum” weergegeven als 00. Dit is aangepast en vanaf nu wordt het nummer van de maand weergegeven.

In de dashboards “Outcome start“ en “Outcome Extra” kun je bij de widget “Aantal metingen” zien hoe vaak een meetinstrument is afgenomen. Vanaf nu worden de meetinstrumenten gesorteerd op het aantal afnamen. De meetinstrumenten die het meest zijn afgenomen staan bovenaan.

Wil je zien hoe de verbetering is op de afgenomen meetinstrumenten? Je kunt een meetinstrument klikken, aan de linkerkant bij resultaat wordt het resultaat van dit specifieke meetinstrument getoond.