Retourinformatie

9355 – Voor ZorgaanbiederSpecificatie in Zorgaanbieder ligt DebetPrestatie/Begindatum op of na expiratiedatum zorgaanbieder specificatie in zorgver

De meegestuurde zorgaanbiederspecificatie van de behandelaar is niet meer geldig. Het zorgverlenersnummer is een onderdeel van de AGB-code. Iedere zorgverlener, praktijk of instelling heeft een unieke AGB-code. Bij een declaratie moet deze code meegestuurd worden. AGB-codes worden beheerd door Vektis. In Intramed bestaat de AGB-code uit het ZVL-soort en ZVL-nummer en ZVL-specialisatie op tabblad “2. […]

9355 – Voor ZorgaanbiederSpecificatie in Zorgaanbieder ligt DebetPrestatie/Begindatum op of na expiratiedatum zorgaanbieder specificatie in zorgver Meer lezen »

9559 – Zorgaanbiedercode, ZorgaanbiederSoort of ZorgaanbiederRol voor Behandelaar ontbreekt of is onjuist

De meegestuurde Zorgaanbiedercode, ZorgaanbiederSoort of ZorgaanbiederRol van de behandelaar ontbreekt of is onjuist. Het zorgverlenersnummer is een onderdeel van de AGB-code. Iedere zorgverlener, praktijk of instelling heeft een unieke AGB-code. Bij een declaratie moet deze code meegestuurd worden. AGB-codes worden beheerd door Vektis. In Intramed bestaat de AGB-code uit het ZVL-soort en ZVL-nummer en ZVL-specialisatie

9559 – Zorgaanbiedercode, ZorgaanbiederSoort of ZorgaanbiederRol voor Behandelaar ontbreekt of is onjuist Meer lezen »

0857 – Artikelcode hulpmiddel ontbreekt of is onjuist

Er is een Hulpmiddel met onjuist of ontbrekend artikelcode meegestuurd. Op het moment dat je de retourcode “0857 – Artikelcode hulpmiddel ontbreekt of is onjuist” betekend het dat er een ontbrekend of onjuist artikelcode hulpmiddel is meegestuurd. Crediteer de behandeling. Controleer welk hulpmiddel je hebt meegestuurd en pas de artikelcode aan. Dien hierna de declaratie

0857 – Artikelcode hulpmiddel ontbreekt of is onjuist Meer lezen »

9375 – ZorgaanbiederSpecificatie in Verwijzer komt niet voor in zorgverlenerSpecificatie in zorgverlenersspec. Codel.

De ingevulde ZorgaanbiederSpecificatie (ZVL-soort + ZVL-specialisatie) is niet bekend bij Vektis. Op het moment dat je de retourcode “9375 – ZorgaanbiederSpecificatie in Verwijzer komt niet voor in ZorgverlenerSpecificatie in zorgverlenersspec. Codel.” Betekend het dat de meegestuurde ZorgaanbiederSpecificatie (ZVL-soort + ZVL-specialisatie) niet bekend is bij Vektis.   Crediteer de behandeling en zoek hierna de verwijzende arts

9375 – ZorgaanbiederSpecificatie in Verwijzer komt niet voor in zorgverlenerSpecificatie in zorgverlenersspec. Codel. Meer lezen »

9377 – Voor ZorgaanbiederSpecificatie in Verwijzer ligt Verwijsdatum op of na expiratiedatum zorgverlenerspecificatie in zorgverlenersspeci. Codel.

De meegestuurde zorgverlenerspecificatie van de verwijzende arts is niet meer geldig. Het zorgverlenersnummer is een onderdeel van de AGB-code. Iedere zorgverlener, praktijk of instelling heeft een unieke AGB-code. Bij een declaratie moet deze code meegestuurd worden. Op het moment dat een patiënt verwezen is, dient de verwijzer meegenomen te worden in het declaratiebestand. Zo controleert

9377 – Voor ZorgaanbiederSpecificatie in Verwijzer ligt Verwijsdatum op of na expiratiedatum zorgverlenerspecificatie in zorgverlenersspeci. Codel. Meer lezen »

9290 – ZorgtrajectStartdatum moet kleiner zijn dan of gelijk zijn aan begindatum DebetPrestatie

De begindatum die wordt meegestuurd in de declaratie, is een andere begindatum dan bekend bij de Verzekeraar. Op het moment dat je de retourcode “9290 – ZorgtrajectStardatum moet kleiner zijn dan of gelijk zijn aan begindatum DebetPrestatie” betekend dit dat er een verkeerde begindatum van de serie meegestuurd wordt. De datum van de beginserie is

9290 – ZorgtrajectStartdatum moet kleiner zijn dan of gelijk zijn aan begindatum DebetPrestatie Meer lezen »

9579 – AanspraakStartdatum moet kleiner zijn dan of gelijk zijn aan Zorgtraject/Startdatum.

De ingevulde of overgenomen Aanspraakstartdatum is niet gelijk of kleiner dan de startdatum. In verband met rechtmatigheid en handhaving van de aanspraakduur moet de verzekeraar de startdatum van de aanspraak weten. Daarom moet bij de 2e zorgaanbieder de oorspronkelijke aanspraakstartdatum worden aangegeven, ALS die datum afwijkt van de zorgtrajectstartdatum. Oftewel: de oorspronkelijke aanspraakstartdatum van de

9579 – AanspraakStartdatum moet kleiner zijn dan of gelijk zijn aan Zorgtraject/Startdatum. Meer lezen »