Welkom op Intramed Expert!
Het kenniscentrum van Intramed

Behandelingen boeken

In de agenda zie je de behandelingen met de status “Afspraak”:
Daarbij moet je nog wat doen om ze klaar te zetten voor declaratie; dit proces wordt in Intramed “boeken” genoemd.
Ook kun je dan in de agenda zien, welke al uitgevoerd zijn, omdat het icoon verandert.

Boeken periode

  1. Klik op menu [Bestand], [Agenda].
  2. Klik op “Opties”, “Boeken periode…”.
  3. Vul de velden in.
  4. Klik op “OK”.
  5. Sluit het scherm (“ESC” of  ).

Boeken afspraak

  1. Klik op menu [Bestand], [Agenda] en klik op de afspraak die je wil boeken.
  2. Klik op “Opties”, “Boeken afspraak”.
  3. Klik op “Ja”.
  4. Boek eventueel nog meer afspraken.
  5. Sluit het scherm (“ESC” of  ).

Bij het boeken van een periode kunnen er nog ongeboekte afspraken voorkomen van vóór de datum die je hebt ingevuld. Je krijgt daar een melding van.

Als je afspraken voor behandeling hebt ingevoerd, hebben deze de status “Afspraak”. Als je zou gaan declareren worden deze behandelingen niet meegenomen in de declaraties. De behandelingen moeten nog geboekt (= bevestigd als uitgevoerd) worden. Hiervoor bestaan verschillende mogelijkheden, afhankelijk van hoe je de agenda invult. Als je bijvoorbeeld één afspraak bent vergeten en die zet je alsnog in de agenda, kun je apart die ene afspraak boeken. Als je de afspraken van één dag of van meerdere dagen van jezelf en/of jou medewerker(s) invoert, kun je al die afspraken in één keer tegelijk boeken.

 

Als je behandelingen toevoegt op tabblad “4. Behandelepisodes” van de patiëntgegevens, zijn de behandelingen automatisch geboekt.

Boeken afspraak

  1. Klik op de afspraak die je wil boeken.
  2. Klik op “Opties”, “Boeken afspraak”.
  3. Klik op “Ja”. De afspraak wordt geboekt en krijgt nu de status “Ongedeclareerd”. Je kunt dat zien aan het icoon van de afspraak: het icoon is veranderd van een klokje  in .
  4. Boek eventueel nog meer afspraken.
  5. Sluit het scherm (“ESC” of  ).

Boeken periode

  1. Klik op “Opties”, “Boeken periode…”.
  2. Vul de velden in.

    Veld

    Omschrijving

    Datum:

    Standaard wordt datum waar je in de agenda stond ingevuld. Je kunt dit wijzigen: typ de datum in of gebruik de kalender via .

     Je kunt ook filtertekens gebruiken. Zo kun je alle behandelingen voor vandaag boeken: typ “< h” in (“h” staat voor “huidige datum”). Of alle behandelingen van de afgelopen maand: bijvoorbeeld “01-01-2017..31-01-2017”.

    Behandeld door:

    Klik op  en dubbelklik op een mogelijkheid. 

     Als je niets invult, worden de behandelingen van alle medewerkers geboekt.

  3. Intramed kijkt een aantal dagen terug vóór de (eerste) datum die je hebt ingevuld of er nog ongeboekte afspraken zijn. Zo ja, krijg je daar een melding van.
  4. Klik op “Ja”. De afspraken worden geboekt en hebben nu de status “Ongedeclareerd”. Je kunt dat zien aan het icoon van de afspraak: het icoon is veranderd van een klokje  in een grijze cirkel .
  5. Sluit het scherm (“ESC” of  ).

Extra informatie

In de systeemgegevens, op tabblad ‘5. Agenda’ kun je instellen, tot hoeveel dagen Intramed terug moet kijken. Daarvoor is standaard 31 ingevuld bij het veld “Controleduur niet geboekte afspraken:”, maar om geen ongeboekte afspraak te missen, kun je de boekingsperiode langer maken; bijvoorbeeld tot 2 maanden terug.