Deze retourcode krijg je als er een credit is opgestuurd waarvan de gemeente geen declaratie heeft goedgekeurd.

Mogelijke oorzaken:

  • Er is een declaratie opgebouwd maar deze is geblokkeerd en daarom nooit aangekomen bij de gemeente waardoor een credit opsturen niet geldig is.
  • Er is een credit opgestuurd te kort nadat de declaratie is opgestuurd waardoor de gemeente nog niet de tijd heeft gehad om de declaratie te bekijken en daarom ook nog geen registratie van een declaratie in hun systeem hebben staan. De credit lijkt dan eerder te zijn verwerkt dan de declaratie.
  • De credit die is opgestuurd is inhoudelijk niet gelijk aan de eerdere declaratie en wordt daarom niet goedgekeurd. Dit kan zijn doordat er een waarde zoals een datum, toewijzingsnummer of ander veld niet hetzelfde is in beide bestanden. Je kunt binnen Intramed niet 2x crediteren, dus de al aangemaakte credit zal handmatig aangepast moeten worden. Dit kan door vanuit ‘Inzien declaraties’ de credit op te zoeken en te selecteren. Klik vervolgens in het Declaraties scherm op ‘Printen’ en ‘Declaratiebestand aanmaken’. Bewaar dit bestand. Neem vervolgens contact op met onze Customer Care voor hulp bij het wijzigen van dit bestand.

Technische Regel:

  • TR323: Een credit Prestatie moet gerelateerd zijn aan een eerder verzonden (goedgekeurde) debet prestatie op basis van sleutelvelden.
  • VorigReferentieNummer van de credit Prestatie moet worden gevuld met ReferentieNummer van de oorspronkelijke debet Prestatie.