9307 – Begindatum prestatie ligt niet tussen de begin en einddatum van de toewijzing (TR307)
Deze melding houdt in, dat de begindatum van de prestatie niet tussen de begin- en einddatum van de toewijzing ligt.
Mogelijke oorzaken:
- De begindatum van de toewijzing is niet gelijk aan de begindatum van de behandelserie. Bijvoorbeeld als de behandelserie 2 dagen eerder is gestart dan de startdatum die is doorgegeven via het startbericht. De prestatieperiode in de declaratie klopt dan niet met wat in het startbericht staat en keurt de gemeente de prestatie af.
Oplossing: Crediteer de declaratie, wijzig de behandelserie zodat deze aansluit op de datum van de toewijzing en declareer opnieuw.
- Er zijn meerdere berichten heen en weer gestuurd richting de gemeente, waaronder een verlenging en/of stop-bericht. Bij de gemeente staat dan geregistreerd, dat de patiënt niet meer in behandeling is en de declaratie nu niet binnen de toegewezen periode valt
Oplossing: Ga in het berichtenverkeer na welke (wijziging)berichten er naar de gemeente zijn verstuurd van deze patiënt, en probeer te achterhalen of er een kans bestaat dat het traject (bij de gemeente) gestopt is. Als dat het geval is, dan kun je een nieuw verzoek bij de gemeente indienen om weer te gaan behandelen
- In sommige gevallen lijkt de data in Intramed correct te staan en zou er geen conflict met de prestatiedatum moeten zijn. Het kan zijn dat de gemeente andere data hanteert. Neem in dit geval contact op met de gemeente en vraag welke periode de toewijzing heeft volgens hun administratie.
Oplossing: Als er een afwijking zit tussen de data in Intramed en de gemeente data, dan moet er een nieuwe directe toewijzing ingevoerd te worden met de data die je van de gemeente hebt ontvangen. Crediteer daarna de declaratie, koppel het nieuwe bericht aan de behandelserie en declareer opnieuw.
Technische Regel:
TR307: Begindatum in ProductPeriode in Prestatie moet groter dan of gelijk zijn aan Ingangsdatum in ToegewezenProduct.